FANDOM

Peru location map.png
Red pog.png
Pucallpa asukoht Peruus
Pucallpa1

Pucallpa keskväljak

Pucallpa on linn Peruus Ucayali piirkonnas Coronel Portillo provintsis Callería ringkonnas. Pucallpa on Ucayali piirkonna, Coronel Portillo provintsi ja Callería ringkonna keskus. See asub Amazonase lisajõe Ucayali kaldal.

Elanike arv on 2017. aasta seisuga 326 040. See on elanike arvult Ucayali piirkonna suurim ja riigi kümnes linn.

Pucallpa asutasid 1840. aastatel frantsiskaani misjonärid. Pikka aega oli Pucallpa ülejäänud Peruust eraldatud Amazonase vihmametsa ja Andidega.

Linna nimi tuleneb ketšuakeelsest fraasist puka allpa, mis tähendab 'punane muld'.

Linnas valitseb troopiline mussoonkliima. Aasta keskmine päevane õhutemperatuur on 26 °C. Aasta keskmine sademete hulk on 1565 mm. Kõige enam sajab märtsis (191 mm) ja kõige vähem juulis (51 mm).

Suurem osa transpordist toimub mööda Ucayali jõge. Ülejäänud Peruuga toimub maismaatransport kaherealise kõvakattega maantee kaudu. Linnas asub rahvusvaheline lennujaam.

Peamised majandusharud on kaubandus, puidutööstus ja turism. Peamised majandustegevused on kalapüük, põlluharimine, kariloomakasvatus ja metsalangetus.

Pucallpa Pucallpillo port panorama

Pucallpa sadam