FANDOM

USA Maine location map.png
Red pog.png
Presque Isle
Presque Isle'i asukoht Maine'is

Presque Isle on linn USA-s Maine'i osariigis, Aroostooki maakonna suurim linn. See asub Aroostooki jõe kaldal.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 9106. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 9692.[1]

Presque Isle'is valitseb pikkade ja külmade talvede ning lühikeste suvedega niiske mandriline kliima. Keskmine õhutemperatuur on jaanuaris –6...–13 °C ja juulis 13–25 °C. Sademeid langeb 896 mm/a. Lumesadu esineb aastas 225 cm.[2]

Linna lähedal asub lennujaam. Läbi linna kulgeb maantee Route 1.

Ajalugu Edit

Greenlaw Block, Presque Isle, ME

Presque Isle (umbes 1912)

Esimesed briti asunikud saabusid praeguse linna alale 1819. aastal. Piiritüli tõttu Suurbritannia ja Ühendriikide vahel oli piirkonna areng aeglane. Piiritüli lahendati lõpuks 1842. aastal Websteri-Ashburtoni lepinguga.

Esimese ameeriklasena asus sellele alale elama Dennis Fairbanks 1828. aastal, kelle järgi asula algselt ka nime sai. Hiljem sai see prantsusekeelse sõna järgi 'poolsaare' (presqu'île) kohta nimeks Presque Isle. 4. aprillil 1859 sai see town-staatuse ja 1. jaanuaril 1940 city-staatuse.

Presque Isle'is oli algselt olulisim majandusharu metsandus. 1880. aastatel asus seal kaks saeveskit, veski, villavabrik, mööblitehas ja vankritehas. 19. sajandi lõpus hakkas arenema põllumajandus. Kõige tähtsamaks põllukultuuriks sai kartul.

Viited Edit

  1. Presque Isle, Maine. census.gov. Vaadatud 9.9.2017
  2. "Presque Isle, Maine". City-Data.com

Välislingid Edit