FANDOM

French Florida 1562

Prantsuse Florida kaart (1562), Jacques-Nicolas Bellin

Prantsuse Florida (prantsuse Floride française) oli Prantsuse hugenottide rajatud koloniaal territoorium 16. sajandil tänapäeva Floridas. Pärast kolme ekspeditsiooni, aastatel 1562, 1564 ja 1565, loobusid prantslased Florida koloniseerimisest.

Poliitiline kontekst Edit

Pääsemaks protestantide usulise sallimatuse eest plaanis Gaspard de Coligny luua hugenottidele Ameerikasse Prantsuse koloonia.

Esimene koloonia püüti rajada Brasiiliasse, selleks oli Prantsuse Antarktika (France Antarctique). See oli lühiajaline Prantsuse koloonia, mis hõlmas Rio de Janeiro lahe aastatel 15551560.

Esimene Florida vallutuskatse Edit

1562 käivitas Gaspard de Coligny asulate loomise plaani Põhja-Ameerikasse. Prantsusmaalt, Le Havre'i sadamalinnast, lahkuti 18 II 1562. Jean Ribault, keda abistas René Goulaine de Laudonnière, ja kartograaf Jacques le Moyne saabusid Uude Maailma mais. Nad rajasid Charlesforti kindlustise, mille nimetasid tolleaegse Prantsusmaa kuninga Charles IX järgi. Kindlustise jäänused asuvad Parrise saarel tänapäeva Lõuna-Carolinas.

René Goulaine de Laudonnière uuris Florida piirkonda ja avastas suure sisemaal paikneva Okeechobee järve, mille ta nimetas kohaliku indiaanihõimu järgi Surruque'ks.

Mõne nädala pärast suundus Ribault tagasi Prantsusmaale abiväe ja varustuse järele. Dieppe'i jõudes avastas Ribault eest konflikti. Ta põgenes eksiili Inglismaale, kus ta sai headesse suhetesse hugenottidega. Ribault vangistati, kui ta keeldus Inglismaa kuninganna nimel juhtida uut ekspeditsiooni. Nii nurjusid tema plaanid ja ta ei saanud kohe Prantsuse Floridasse naasta.

1563 jäi asupaikka väike 28 mehest garnison.