FANDOM

Portugal on riik Lõuna-Euroopas Pürenee poolsaarel, Mandri-Euroopa läänepoolsem riik. Piirneb läänes ja lõunas Atlandi ookeaniga ning põhjas ja idas Hispaaniaga. Portugalile kuuluvad ka Atlandi ookeanis asuvad Assooorid ja Madeira.

Etümoloogia Edit

Riik on nime saanud suuruselt teise linna Porto järgi, mille nimi tuleneb ladinakeelsest sõnast "Portus" ja keldikeelsest sõnast "Cale".

Ajalugu Edit

1139 sai Portugal kuningriigiks, kuid ametlikult tunnustati alles 1143. Piir Hispaaniaga on peaaegu sama olnud alates 13. sajandist. Olulised olid kalandus ning kaubandus teiste riikidega.

15. ja 16. sajandil oli Portugal suur riik. 1755 hävitas maavärin Lissaboni linna. 1822 kaotas riik oma suurima koloonia Brasiilia.

1910 sai Portugal vabariigiks.

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kõrgem koht on Assooridel asuva Pico saarel paiknev kihtvulkaan Mount Pico (2351 m).

Kliima Edit

Valitseb lähistroopiline vahemereline kliima

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Rahvastik Edit

Majandus Edit

Kultuur Edit

Arhitektuur Edit

Kirjandus Edit

Muusika Edit

Toidukultuur Edit

Sport Edit

Populaarsem spordiala on jalgpall.

Portugali Olümpiakomitee 1909. Esmakordselt osaleti suveolümpiamängudel 1912 ja taliolümpiamängudel 1952. OM-ilt on kokku võidetud 23 medalit (4 kulda, 8 hõbedat, 11 pronksi), kõik suveOM-il. Enim medaleid on võidetud kergejõustikus (10).

Sümboolika Edit

Lipp Edit

Flag of Portugal

Ametlik riigilipp alates 30 VI 1911.

Vapp Edit

Võeti kasutusele 30 VI 1911.

Hümn Edit

Portugali hümn "A Portuguesa". Sõnad Henrique Lopes de Mendonça, helilooja Alfredo Keil.