FANDOM

1990. aasta filmi kohta vaata artiklit Petturid (film 1990).
Charade movieposter

Filmiplakat

"Petturid" (eestikeelse pealkirjaga ka "Šaraad"; "Charade") on 1963. aastal esilinastunud Stanley Doneni lavastatud USA krimikomöödia. Filmi peaosades mängivad Cary Grant ja Audrey Hepburn. Filmi stsenaariumi autor on Peter Stone. Film põhineb Marc Behmi ja Peter Stone’'i jutustusel "The Unsuspecting Wife" ("Naine väljaspool kahtlust"). Filmi muusika autor on Henry Mancini.

Filmi keskmes on pariislanna Regina Lambert (Hepburn), kes avastab suusapuhkuselt naastes, et tema korter on tühjaks varastatud. Ta saab teada, et tema abikaasa oli naisele teadmata põgenenud 250 000 dollariga ja oli nüüd mõrvatud. Kuna raha surnukeha juurest ei leitud, hakkavad naist jälitama kolm meest, kes olid kunagi naise abikaasaga seotud ja kes arvavad, et naine teab tema abikaasa raha asukohta. Naise poolele asub puhukusel kohatud sarmikas ameeriklane Peter Joshua (Grant), kellesse Regina armub. Loo arenedes hakkab naisele kahtlasele tunduma ka Peter.

Kriitikutelt pälvis film positiivseid hinnanguid. Film on tunnustatud selle poolest, et filmi on sisse pandud mitu erinevat žanrit, milleks on sealhulgas romantiline film, põnevusfilm ja ootamatute süžeekäikudega kelmikomöödia.[1] Lisaks on nimetatud "parimaks Hitchcocki filmiks, mida Hitchcock kunagi ei teinud".

Film sai Oscari nominatsiooni parima originaallaulu kategoorias. 1965. aastal pälvis Hepburn rolli eest filmis BAFTA auhinna parima Briti naispeaosatäitja kategoorias ja Grant nominatsiooni parima võõramaise meespeaosatäitja kategoorias.

Kuna Universal Pictures avaldas filmi kehtetu autoriõiguse märkusega (puudus vajalik olnud sõna "Copyright", "Copr." või sümbol "©"), läks film USA-s pärast esilinastumist kohe avalikku omandisse.

Filmist on valminud mitu uusversiooni ja mugandust.

Näitlejad Edit

Cary Grant and Audrey Hepburn in Charade 2

Grant ja Hepburn filmis

  • Cary Grant – Brian Cruikshank (alias Peter Joshua, Alexander Dyle, Adam Canfield)
  • Audrey Hepburn – Regina "Reggie" Lampert
  • Walter Matthau – Carson Dyle (alias Hamilton Bartholomew)
  • James Coburn – Tex Panthollow
  • George Kennedy – Herman Scobie
  • Ned Glass – Leopold W. Gideon
  • Jacques Marin – inspektor Grandpierre
  • Dominique Minot – Sylvie Gaudet
  • Paul Bonifas – härra Felix, margimüüja
  • Thomas Chelimsky – Jean-Louis Gaudel

Viited Edit

  1. "Kinoklassika Petturid (Charade, USA 1963)". etv2.err.ee. Vaadatud 27.10.2017

Välislingid Edit