FANDOM

50 Greatest Players in NBA History
Pete maravich

Pete Maravich

Peter Press Maravich (22. juuni 1947 Aliquippa, Pennsylvania – 5. janauar 1988 Pasadena, California) oli USA korvpallur. Tema hüüdnimi oli "Pistol Pete".

Maravichi vanemad olid Serbia päritolu. Maravich sai kuulsaks Louisiana Osariigi Ülikooli meeskonnas. Ta valiti 1970. aasta NBA draft'is kolmandana. Ta mängis kolmes NBA meeskonnas: Atlanta Hawks (1970–1974), Utah Jazz (1974–1980) ja Boston Celtics (1980). 1971. aasta hooajal valiti ta NBA parimate uustulnukate meeskonda. New Orleansi aastad olid tema parimad. 1977. aasta hooajal oli ta 31,1 punktiga mängu kohta liiga suurim skoorija. Vigastuste tõttu pidi ta 1980. aastal spordist loobuma.

Pete Maravich 1977

Pete Maravich (1977)

Ta juhib siiani NCAA esimest divisjoni keskmiste punktide (3,667) ja keskmiste punktide poolest ühe mängu kohta (44,2). Siiski ei olnud tema meeskond kolledžipäevadelt kunagi edukas. Maravich oli suurepärane triblaja ning tal olid suurepärased viske- ja sööduoskused. Hüüdnime "Pistol Pete" teenis ta seetõttu, et tabas korvi väga kaugelt.

1987. aastal võeti ta Korvpalli Kuulsuste Halli liikmeks. 1996. aastal valiti ta NBA 50 parima mängija hulka. Maravich suri ootamatult südamepuudulikkuse 1988. aastal vaid 40-aastasena. Hiljem avastati, et tal puudus parem koronaararter. Seda esineb üsna harva ja tavaliselt lõppeb see surmaga varajases nooruses. Arvatakse, et Maravich elas nii vanaks tänu sellele, et tegeles palju spordiga.

Välislingid Edit

50 Greatest Players in NBA History