FANDOM

23Zeruk Green-from sitebuilder 1

Peg Entwistle

Millicent Lilian "Peg" Entwistle (5. veebruar 1908 Port Talbot, Glamorgan – 16. september 1932 Hollywood, California) oli Walesis sündinud inglise teatri- ja filminäitleja.

Entwistle sündis Walesis inglise perekonda. Ta veetis lapsepõlve Londonis. Tema ema suri arvatavasti 1922. aastal, misjärel kolis ta koos isaga New Yorki. Peg langes pärast oma isa surma autoõnnetuses masendusse. Ta unistas aga näitlejakarjäärist ja asus Bostoni teatrikooli näitlemist õppima. Ta tegi näitlejadebüüdi 17-aastaselt Bostoni repertuaariteatri etenduses "Hamlet", kus tal oli pisiroll. Hiljem mängis ta pisirolle ka kahes Broadway etenduses.

1927. aastal abiellus Entwistle näitleja Robert Keithiga, kellest ta lahutas 1929. aasta mais.

1930. aastate ülemaailmsel majanduskriisil oli oma mõju ka Broadwayle ning rahval polnud enam piisavalt raha, et kalleid etendusi külastada. Ta otsustas suunduda Hollywoodi, kus õitses filmitööstus. Tema ainus filmiroll oli filmis "Thirteen Women", mis ei pälvinud kriitikutelt kõrget vastukaja. Pärast seda ei pikendanud filmikompanii RKO temaga lepingut. Ta osales mitmel prooviesinemisel, kuid ei saanud enam ühtegi rolli. Vaid viis kuud pärast Hollywoodi saabumist oli ta kaotanud oma raha ja enesehinnangu. Ta langes masendusse ja hakkas tarbima alkoholi.

HollywoodSign

Hollywoodi silt

1932. aasta septembris oli tema masendus saavutanud haripunkti. 16. septembril sooritas 24-aastaselt enesetapu, kui hüppas Californias Hollywoodi sildi (tollal oli sildiks veel "Hollywoodland") ligi 14 meetri kõrguse H-tähe otsast alla. Paar päeva hiljem avastas üks Hollywoodi sildi all matkanud naine ühe naise kinga, käekoti ja jaki. Ta leidis käekotist hüvastijätukirja ning mäest alla vaadates nägi ta Entwistle'i laipa. Tema hüvastijätukiri kõlas järgmiselt: "Ma kardan, et olen argpüks. Mul on kõige eest kahju. Kui ma oleksin seda teinud palju varem, oleksin säästnud palju valu". Kirja lõpus olid nimetähed P.E.[1]

Tema hüvastijätukiri avaldati mitmes ajalehes, lootuses, et keegi ta ära tunneb. Paar päeva hiljem tuvastas Entwistle'i tema onu, kellega ta oli Los Angeleses koos elanud. Ta ütles, et Entwistle'il oli talle 16. septembri õhtul öelnud, et läheb apteeki ja saab kokku mõne sõbraga.

Tema surm pälvis avalikkuses suurt tähelepanu. Ta on saanud Hollywoodi unelma tumedama poole sümboliks.[2] Tema matused toimusid 20. septembril Hollywoodis. Ta tuhastati ja tema tuhk maeti Ohio osariigis Glendale'is Oak Hilli kalmistul tema isa hauda.[1]

Ühe legendi järgi saabus Entwistle'ile päev pärast tema surma kiri, kus talle pakuti ühes näidendis pearolli naisena, kes otsustab enesetapu teha.[1]

Ameerika rokkansambel Steely Dan on pühendanud talle laulu "Peg" (1977).

Ameerika laulja Lana Del Rey laul "Lust for Life" (2017) on inspireeritud Entwistle'i saatusest. Laul räägib kahest armunust, kes ronivad Hollywoodi sildile ja tantsivad H-tähe otsas, kust Entwistle enesetapu sooritas.

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 Peg Entwistle (1908 - 1932). Find A Grave. Vaadatud 11.8.2017
  2. "Sign of the Times ... Tragic Suicide Off the H: 1932". hollywoodsign.org. Vaadatud 11.8.2017

Kirjandus Edit

Välislingid Edit