FANDOM

Chateauwood

Austraalia suurtükiväelased laudteel Château' metsas Hooge'i küla juures 29. oktoobril 1917. Foto Frank Hurley.

Passchendaele lahing ehk kolmas Ypersi lahing (saksa keeles Flandernschlacht, prantsuse keeles Deuxième Bataille des Flandres) oli 1917. aastal Esimeses maailmasõjas läänerindel toimunud lahing liitlaste ja Saksa keisririigi vahel.

Lahing toimus 1917. aasta 31. juulist 10. novembrini Lääne-Flandrias Ypresi linnast lõunasse ja idasse jäävate seljakute pärast, mida liitlased vallutada püüdsid. Passendale küla paikneb kõige kaugemal seljakul Ypresist idas umbes 8 kilomeetri kaugusel Roulersi raudteesõlmest, kust tarniti varustus Saksa 4. armeele. Liitlaste plaani järgmiseks etapiks oli jõuda lähemale Roulersi ja Thourouti vahel kulgevale sakslaste kontrolli olevale raudteele.

Passchendaele lahing oli Esimese maailmasõda üks ohvriterohkemaid lahinguid. Mõlemal poolel sai surma või haavata üle 200 000 sõduri. Mõned ajaloolased on arvanud, et kaotused olid isegi kaks korda suuremad. Lahinguga suutsid liitlased edasi liikuda vaid mõne kilomeetri.