FANDOM

Palm oil allowed to simmer

Palmiõli

Palmiõli on taimeõli, mida saatakse peamiselt aafrika õlipalmi (Elaeis guineensis) seemnete viljalihast kui ka tuumast. Seda saadakse ka ameerika õlipalmilt ja õli-ataaleapalmilt.

Õlipalmi saadakse nii Aafrika õlipalmi seemnete viljalihast kui ka tuumast. Tänu palmiõlis olevatele keemiliste koostisosade tasakaalule on sellel suured eelised teiste õlikultuuridega võrreldes.[1] Palmiõli on looduslikult suure beetakaroteeni sisalduse tõttu punakat värvi.

Palmiõli kasutatakse väga laialt toiduainetööstuses, küpsetusõlina ja margariini valimistamisel, samuti on see hinnatud tooraine kosmeetikatööstuses. Seda kasutatakse muuhulgas seepide, kreemide, huulepulkade ja küünalde valimistamisel. Suurt osa palmiõlist kasutatakse toiduainetööstuses, kuid aina enam valmistatakse sellest ka biokütuseid.[1]

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 Liiber, Ülle; Kull, Ain; Rootsmaa, Vaike; Pragi, Uudo (2017). Geograafia gümnaasiumile. III kursus. Loodusvarade majandamine ja keskkonnaprobleemid. Eesti Loodusfoto, lk 37. ISBN 978-9949-460-27-4.