FANDOM

George Catlin - Wah-ro-née-sah, The Surrounder, Chief of the Tribe - Google Art Project

Otode pealik Wah-ro-née-sah (Piiraja). Maal George Catlin (umbes 1832)

Otod on Põhja-Ameerika indiaanihõim, kelle põlised elupaigad on Nebraska ja Missouri osariigi preeriaalad. Nad olid ioway ja missouria hõimude kõrval üks kolmest hõimust, kes kõnelesid siuu keelkonda kuuluvat tšivere keelt.[1] Otode omakeelne nimetus on enda kohta wat'ota ('elunautlejad').

Prantsuse kolonistid kohtusid otodega esimest korda 1690. aastal Des Moines'i jõe kaldal praeguses Iowa osariigis. 19. sajandil liitusid nad poonidega, et kaitsta end ümbruskonna hõimude vastu. Otode arv oli algselt umbes 1000, kuid 19. sajandi lõpuks oli neid alles üle 400. 1854. aastal loovutasid nad oma maad USA-le ning asusid Kansase ja Nebaraske osariigi piiril asunud reservaati. Hiljem, aastal 1882 siirdusid otod uude reservaati Oklahoma põhjaosas. 1980. aastatel ületas otode arv taas 1000 piiri.

Otod olid ajalooliselt poolnomaadid, kes elasid Suurel tasandikul ja tegelesid ka põlluharimisega.

Viited Edit

  1. Waldman, Carl (2009). Encyclopedia of Native American Tribes, Lk. 211, Infobase Publishing. ISBN 979-1438110103.