FANDOM

Oswald and Eadnoth

Oswald ja Eadnoth. 13.–14. sajandist pärit illustratsioon.

Oswald (umbes 925 – 29. veebruar 992 Worcester) oli Yorki peapiiskop aastatel 972992.

Ta oli Taani päritolu, kuid kasvas oma onu Oda käe all, kes saatis ta mungaks Prantsusmaale Fleury kloostrisse. Pärast mitmeid Fleurys veedetud aastaid naasis Oswald oma onu palvel Inglismaale; Oda suri enne Oswaldi tagasi jõudmist. Onu surma tõttu vajas Oswald patrooni ja ta pöördus oma teise sugulase, Oscyteli poole, kes oli äsja saanud Yorki peapiiskopiks. Oskyteli heaks tehtud tööga pälvis Oswald Canterbury peapiiskopi Dunstani tähelepanu. 961. aastal pühitseti Oswald Worcesteri piiskopiks ja 972. aastal veel ka Yorki peapiiskopiks.

Piiskopi ja peapiiskopina oli ta koos Winchesteri piiskopi Æthelwoldiga Dunstani kirikureformide, sh kloostrireformide, juhtivaid toetajaid. Oswald asutas mitu mungakloostrit, sh Ramsey kloostri, ning reformis seitset kloostrit, sh Winchcombe'i kloostrit Gloucestershire'is ning Pershore'i ja Eveshami kloostrit Worcestershire'is. Tema kutsel saabus Prantsusmaalt kaheks aastaks Inglismaale Fleury Abbo, kes asus tööle Ramsey kloostris.

Pärast oma surma kuulutati Oswald pühakuks. Tema mälestuspäev on 28. veebruar.

Eelnev:
Dunstan
Worcesteri piiskop
961992
Järgnev:
Ealdwulf
Eelnev:
Edwald
Yorki peapiiskop
972992
Järgnev:
Ealdwulf