FANDOM

Omar Sharif - Zhivago - 1965

Omar Sharif filmis "Doktor Živago"

Omar Sharif (sündinud Michel Demitri Chalhoub; 10 IV 1932 Aleksandria – 10 VII 2015 Kairo) oli Egiptuse näitleja, kes näitles Hollywoodi, Egiptuse ja Prantsuse filmides.

Tema esimene rolli oli 1954. aastal filmis "Shaytan Al-Sahra". Samal aastal mängis ta Youssef Chahine lavastatud filmis "Sira` Fi al-Wadi". Ta sai kiiresti Egiptuse filmides kuulsaks.

Sharifi esimene ingliskeelne film oli 1962. aastal "Araabia Lawrence" ("Lawrence of Arabia"). Rollis eest sai ta parima kõrvalosatäitja Kuldgloobuse ja Oscari nominatsiooni. Järgmistel aastatel mängis ta kõrvalositi paljudes teistes filmides. 1965 mängis ta pearolli eepilises draamafilmis "Doktor Živago" ("Doctor Zhivago"). Rolli eest pälvis ta parima meespeaosatäitja Kuldgloobuse.

Omar Sharif 66ème Festival de Venise (Mostra) 4

Sharif 2009. aasta Veneetsia filmifestivalil

Teisi filmirolle: "Naljakas tüdruk" ("Funny Girl"; 1968), "Mackenna kuld ("Mackenna's Gold"; 1969), "The Tamarind Seed" (koos Julie Andrewsiga; 1974), "Härra Ibrahim ja Koraani õied" ("Monsieur Ibrahim et les fleurs du coran"; 2003) ja "Hidalgo" (2004). Rolli eest filmis "Härra Ibrahim ja Koraani õied" pälvis ta parima meesnäitleja Césari auhinnna.

Sharif oli ka tuntud bridžimängija.

2015. aasta kevadel diagnoositi tal Alzheimeri tõbi.

Välislingid Edit