FANDOM

Olaf Guthfrithsson (vanapõhja: Óláfr Guðrøðsson, vanainglise: Ánláf, vanaiiri: Amlaíb mac Gofraid; suri 941) oli viikingipealik. Ta oli viikingite valitsetud Dublini (934–941) ja Northumbria riigi kuningas (939–941).

Ta oli Gofraid ua Ímairi poeg ja Ímari lapselapselaps. Ta kuulus Uí Ímairi dünastiasse. Ta sai Dublini kuningaks pärast oma isa surma 934. aastal. Ta kinnistas kuningriigi võimu Limericki piirkonnas, kui ta alistas 937. aastal nende kuninga Amlaíb Cenncairechi. Samal aastal asus tema liitlaseks Šotimaa kuningas Constantine II, et püüda tagasi võtta Northumbria kuningriiki, mida tema isa lühikest aega 927. aastal valitsenud oli. Olafi ja Constantine'i väed said Athelstani juhitud inglastelt Brunanburh'i lahingus lüüa.

Olaf naasis Iirimaale 938. aastal, kuid pärast Athelstani surma suundus Olaf aasta hiljem Yorki, kus ta suutis ennast kiiresti kuningaks kuulutada. Olaf ja Athelstani järglane Edmund kohtusid 939. aastal Leicesteris, kus nad jõudsid kokkuleppele Inglismaa omavahelises jagamises. See kokkulepe osutus aga lühiajaliseks ja paari aasta pärast olid viikingid hõivanud Derby, Leicesteri, Lincolni, Nottinghami ja Stamfordi.

Olaf suri 941. aastal. Tema järglaseks sai Northumbrias tema nõbu Olaf Cuarán ja Dublinis tema vend Blácaire mac Gofraid.