FANDOM

Bayeux Tapestry scene44 William Odo Robert

Odo Bayeux'st (vasakul) oma poolvenna William Vallutaja (keskel) ja oma venna Roberti kõrval. Stseen Bayeux' vaibalt.

Odo Bayeux'st (umbes 10301097 Palermo) oli Bayeux' piiskop ja Kenti krahv.

Ta oli Herleva ja Herluin de Conteville'i poeg. Tema poolvend oli William Vallutaja. Oma poolvenna kaudu sai ta Bayeux' piiskopiks. Lisaks vaimulikuna oli Odo samuti sõjamees ning ta võitles muuhulgas 1066. aastal Williami kõrval Hastingsi lahingus. Hiljem tellis ta Bayeux' vaiba, mis kujutab normanni vallutust Inglismaale.

Pärast normanni vallutust Odo ka Kenti krahviks ning peagi oli ta üks kõige mõjuvõimsamaid ja jõukamaid maaomanikke Inglismaal. Kenti krahvina oli ta tuntud ahne, halastamatu ja türanliku mehena. 1076. aastal peeti tema üle Inglismaa krooni ja Canterbury peapiiskopkonna petmise eest kohut. Kohtuotsuse tulemusena võeti temalt paljud maa-alad ära.

1082. aastal ta vangistati, kuna oli plaaninud korraldada sõjakäiku Itaaliasse, kus oli soovinud samal ajal aset leidnud investituuritüli käigus paavstiametisse pääseda. Odo eemaldati Kenti krahvi kohalt, kuid jäi Bayeux' piiskopi kohale elu lõpuni. Pärast Williami surma pääses Odo vangistusest. 1088. aastal toetas ta Williami poega Robert Curthose'i nõudlust Inglismaa troonile. Hiljem asus Odo teele esimesse ristisõtta, kuid ta suri teel olles Palermos 1097. aasta jaanuaris või veebruaris. Ta maeti Palermo katedraali.