FANDOM

USA Minnesota location map.png
Red pog.png
Noyes
Noyesi asukoht Minnesotas

Noyes on asula USA-s Minnesota osariigis Kittsoni maakonnas St. Vincenti vallas. See asub osariigi loodenurgas Kanada piiri lähedal ja on osariigi kõige loodepoolsem asula.[1] Noyes oli varem üks tähtsamaid piiriületuskohti Ameerika Ühendriikide ja Kanada piiril.

Üle piiri asub vastas Kanada linn Emerson. Noyes on maantee U.S. Route 75 lõpp-punkt. Noyesi läbivad Kanadasse suunduvad BNSF Railway ja Soo Line Railroadi raudteeliinid.

Noyesi tollipunkt avati 1905. aastal. Varem asus see lähedal asuvas St. Vincenti linnas. Postkontor avati Noyesis 1927. aastal ja see suleti 1990. aastal. Asula sai nime tolliametniku J. A. Noyesi järgi.

Noyes, Minnesota

Noyesi silt

Kiirtee Interstate 29 valmimise järel Põhja-Dakota osariigi poolel lähedal asuva Red Riveri vastaskaldal, muutus Route 75 tähtsus väiksemaks. Kanada poolel suleti piiripunkt 2003. aastal ja Noyesis 2006. aasta juulis.[2] Pärast seda pole enam olnud võimalik Noyesi juures piiri ületada. Lähim piiripunkt asub veidi maad eemal Pembina linnas Põhja-Dakotas. Noyes on jäänud siiski rongide piiriületuskohaks, kuid seda läbivat rongiliiklust kordineeritakse Pembina piiripunktis.

Viited Edit