FANDOM

Ninasarviklind
Hornbill 2
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Sarvlinnulised Bucerotiformes
Sugukond: Sarvlindlased Bucerotidae
Perekond: Buceros
Liik: Ninasarviklind
Ladinakeelne nimetus
Buceros rhinoceros
Linnaeus, 1758

Ninasarviklind (Buceros rhinoceros) on sarvlindlaste sugukonda kuuluv linnuliik.

Ninasarviklind on levinud Kagu-Aasias troopilistes vihmametsades kuni 1400 meetri kõrgusel merepinnast. Ta vajab pesitsemiseks suuri inimestest puutumata ürgmetsi. Ninasarviklinnu nominaatvorm B. r. rhinoceros elab Tais, Malai poolsaarel ja Sumatral. Kalimantanil elab alamliik B. r. borneoensis ja Jaaval B. r. silvestris.

Ta on üks suurimaid sarvlindlasi. Täiskasvanud linnu tiivaulatus on 91–122 cm ja kaalub 2–3 kg. Sulestik on peamiselt must, kõhualune ja saba valge. Linnule on iseloomulik suur, kõver nokk, mis on tavaliselt valge otsaga ja pea pool kollakast punaseni. Sarnaselt teistele sarvlindudele on tal eriline sarv, mille värvus on tavaliselt punakast kollakani. Isaste silma ümber on must või oranž ääris, emastel on see väiksem ja punakas.

Ninasarviklind toitub peamiselt puuviljadest, kuid ka putukatest, sisalikest, puukonnadest ja linnumunadest.

Ninasarviklind ehitab pesa 9–15 meetri kõrgusele puutüvesse. Kui emalind on pessa munenud ühe või kaks muna, sulgeb ta toidu- ja puuosade ning väljaheidetega pesaava. Läbi väikse pilu toidab haudeajal emast isane. Tibu koorub 37–46 päeva pärast. Juba 39–51 päeva pärast on ta lennuvõimeline.

Vangistuses võib elada kuni 90-aastaseks.

Ninasarviklind on Malaisia ja Sarawaki osariigi rahvuslind. Teda on kujutatud Sarawaki osariigi lipul. Kohalikele rahvastele sümboliseerib lind süütust ja puhtust. Ibanid peavad teda maailma lindude pealikuks.

Välislingid Edit