FANDOM

Medalid
Nina Ponomaryova 1960
Nina Ponomarjova
Riik: Flag of the Soviet Union.png Nõukogude Liit
Naiste kergejõustik
Olympic rings with white rims Olümpiamängud
Gold medal blank Kuld Helsingi 1952 Kettaheites
Gold medal blank Kuld Rooma 1960 Kettaheites
Bronze medal blank Pronks Melbourne 1956 Kettaheites

Nina Ponomarjova (neiupõlvenimega Romaškova; 27. aprill 1929 Sverdlovsk – 19. august 2016 Moskva) oli Nõukogude Liidu kettaheitja, Nõukogude Liidu esimene olümpiavõitja.

Ponomarjova alustas sportlaskarjääri pikamaajooksjana. 1948. aastal hakkas ta tegelema kettaheitega ja järgmisel aastal saavutas ta Nõukogude Liidu meistrivõistlustel juba kolmanda koha.

1952. aasta suveolümpiamängudel Helsingis sai temast Nõukogude Liidu esimene olümpiavõitja. 20. juulil toimunud finaalvõistlusel võitis ta kuldmedali olümpiarekordiga 51.42 ja edestas teise koha saanud kaasmaalast Jelizaveta Bagrjantsevat enam kui nelja meetriga. Pärast olümpiamänge püstitas Ponomarjova 9. augustil 1952 Odessas armee meistrivõistlustel maailmarekordi 53.61-ga, parandades Nina Dumbadzele 1951. aastast kuulunud tippmarki 24 sentimeetriga. Aga juba sama aasta oktoobris ületas Dumbadze tema tulemuse uuesti.

1954. aasta Euroopa meistrivõistlustel Bernis võitis ta kuldmedali tulemusega 48.02. 1956. aasta suveolümpiamängudel Melbourne'is võitis ta 52.02-ga pronksmedali. Ponomarjova kordas olümpiavõitu 1960. aasta suveolümpiamängudel Roomas, kui heitis parimal katsel 55.10. Hiljem tuli veel 1962. aasta Euroopa meistrivõistlustel Belgradis kuuendaks ja sai 1964. aasta suveolümpiamängudel Tōkyōs 11. koha.

Tema isiklik rekord kettaheites oli 56.62 ja kuulitõukes 15.04.