FANDOM

Nicobar islands bompoka

Vaade õhust Nicobari saarestikku kuuluvale Bompoka saarele

Nicobari saared on saarestik India ookeani idaosas, kuuluvad Indiale. Saarestik asub Hindustani poolsaarest umbes 1300 km kaugusel kagus, Andamani saartest umbes 100 km kaugusel lõunas ja Sumatra saarest umbes 200 km kaugusel põhjas, idas eraldab neid Taist Andamani meri. Saarestikust kirdes asub Bengali laht. Halduslikult kuulub saarestik India liiduala Andamanide ja Nicobaride koosseisu. Saarestiku pindala on 1841 km². Saarestiku kõrgeim koht Thullier' mägi (641 m). Elanike arv on 2011. aasta seisuga 36 819, kellest 65% on põliselanikud. 22 saarest on asustatud 12. Suurim saar on Suur-Nicobar, mille pindala on 921 km².

Kliima on kuum ja niiske, keskmine õhutemperatuur jääb vahemikku 22–30 °C. Suurem osa sademetest langeb mussooni ajal. Sademeid on aastas umbes 3000–3800 mm. Nicobaride taimestikus on levinud rannikuäärsed mangroovimetsad ning sisemaal troopilised laialehised metsad. Nicobari saarte vihametsad moodustavad eraldi ökoregiooni. 2013. aastast kuuluvad Nicobari saared UNESCO biosfäärikaitsealade hulka. Saartel kasvavad palmiliste perekond Rhopaloblaste, viigipuu, kruvipuu, haisupuu ja lehtertapp. Nicobari saartel elab palju endeemseid liike. Saartel elab muuhulgas lakktuvi (Caloenas nicobarica).

Shompen group mixed hair-1886

Šompengide hõimu liikmed 1886. aastal

Nicobari saarte nimetus pärineb arvatavasti Chola dünastia ajast ja tähendab tamili keeles sõna-sõnalt 'alasti mees'.

Nicobari saared olid kuni 1868. aastani Taani koloonia. Pärast seda läksid need Briti India koosseisu. Teise maailmasõja ajal oli saartel Jaapani okupatsioon. 1950. aastal moodustati Andamanide ja Nicobaride liidumaa. Saared said tugevasti kannatada 2004. aasta India ookeani maavärinale järgnenud tsunamis.

Nicobari saarel elevad kaks mongoliidset hõimu: šompenid ja nikobarid. Saare põliselanikud kõnelevad Nicobari keelte rühma kuuluvaid keeli.