FANDOM

Bra alt
Nevada 375

Maantee tähis

Nevada State Route 375

Maantee kaart

Nevada State Route 375 on kaherealine maantee Nevada osariigi lõunaosas USA-s. Maantee pikkus on 158 km. See saab alguse Crystal Springsi juures maanteelt State Route 318 ja liitub Warm Springsi juures maanteega U.S. Route 6. Maantee kulgeb enamjaolt läbi kõrbemaastiku ja osaliselt ka paralleelselt Nellis Air Force Range'i õhujõudude baasi põhjaservaga.

Maantee lähedal paikneb ülisalajane lennubaas Area 51 ning paljud on sellel teel sõitis väitnud, et on kohanud UFO-sid ja muud maavälist tegevust. Sellised lood on andnud maanteele ametlikuks hüüdnimeks "Extraterrestrial Highway" (inglk "Maaväline maantee"). Maanteele jääb linn Rachel, kus asuvad tulnukate-teemaline restoran ja mõni pood, samuti paar turismiobjekti. Vaatamata turistidele on Route 375 üks vähim kasutatavamaid maanteid Nevadas.

Ajalugu Edit

Maantee areng Edit

Maantee praegune marsruut kulgeb ligikaudu mööda 1932. aastal loodud teed. Maantee nimega State Route 25A ühendas Crystal Springsi maanteega State Route 4 (nüüd U.S. Route 6) Tonopah'st läänes. Järgmisel aastal sai see teelõik maantee State Route 25 läänepoolseks osaks. Järgmistel aastatel tehti teel paar muudatust, kuid maantee lõppsõlmed jäid samaks.

Nevada 25A.png
Nevada 25.png
State Route 375 oli algselt State Route 25A ja hiljem State Route 25 lääneosa.

1942. aastal tee tingimused halvenesid. Selle aegsetel kaartidel kujutati Nye ja Lincolni maakonna piiril suurt tühja ala, kust olid kõik teed kustutatud. Tee taastati 1946. aastal, kuid seda kohandati veidi põhja poole suunduvaks ja lühendati 179 kilomeetrini. Oluline osa maanteest kulges läbi USA õhujõudude ala (nüüdne Nellise õhujõududebaas ja Nevada katseala), mis 1950. aastal tavainimisetele keelati. Väljalõigatud lõik oli ligikaudu sama, mis 1942. aastal eemaldatud oli. 1957. aastal loodi katsealast eemale ümbersõidutee. Maantee ühendati Warm Springsi juures umbes 60 km selle algsest lõppsõlmest ida pool maanteega U.S. Route 6. Uus maantee ei ületanud enam Kawichi mäeahelikku.

Pärast 1957. aasta muudatusi saavutas State Route 375 oma praeguse marsruudi. Kogu maantee sillutati järgmisel aastal. 1976. aastal said Nevada maanteed uue numeratsiooni, millega sai State Route 25 lääneosa eraldi maanteeks State Route 375. Kaartidele ilmus maantee sellise nimega esimest korda 1978. aastal. Kiirusepiiranguks määrati maanteel 70 miili tunnis (112 km/h) ja maanteel on kokku ligi 25 km sirgeid lõike.

Hüüdnimi Edit

Extraterrestial-highway

Route 375 hüüdnimi "Extraterrestrial Highway" seati ametlikuks 1996

1989 väitis insener Bob Lazar Las Vegase telekanalile, et on töötanud tulnukate laeval Area 51-s ja on Tikaboo orus näinud lendavat taldrikut. 1990. aastatel levis Area 51 kohta palju jutte ning Groom'i järve piirkonna maavälise tegevuse kohta avaldati mitu raamatut ja aruannet. Area 51 keelualale lähim asula Rachel meelitas palju uudishimulikke ja ufolooge. Et väidetavast paranormaalsest aktiivsusest kasu lõigata, otsustas Nevada Turismikomisjon maantee ümber nimetada. 1996. aasta veebruaris anti maanteele hüüdnimeks "Extraterrestrial Highway" (inglk "Maaväline maantee"). Nevada Turismikomisjon lootis, et see meelitab Nevada keskosa kõrvalisse ja karmi piirkonda turiste, kus endised tuumakatsetusalad, Kaitseministeeriumi salajane lennuväli ja tohutud eraldatud sõjaväealad võiksid luua tulutoova müüdi.

Uudised maantee ümbernimetamisest jõudsid ka filmistuudioni 20th Century Fox. Stuudio kasutas seda filmi "Iseseisvuspäev" ("Independence Day") reklaamimiseks, mille süžees oli tulnukate sissetung Maale ja Area 51 salastatud rajatised. "Extraterrestrial Highway" avalik pühitsemistseremoonia toimus Rachelis 1996. aasta aprillis. Nevada mõjuvõimsad isikud ühinesid filmistuudio juhtidega ja filmi "Iseseisvuspäev" näitlejate Jeff Goldblumi, Robert Loggia, Bill Pullmani ja Brent Spineri. Tseremooniat juhtis Nevada kuberner Bob Miller. Ta viitas oma humoorikas kõnes kosmosele ja avaldas kattest erilised liiklusmärgid "Extraterrestrial Highway 375" ja "Speed Limit Warp 7" (Warp ehk varpajam tähistab "Star Trek'ist" tuntud hüpoteetilist kontseptsiooni, mis paneks tähelaevad valgusest kiiremini liikuma). Üritus lõppes ajakapsli sulgemisega, kuhu pandi Nevada ja filmiga seotud esemeid. Ajakapsel on plaanis avada 2050. aastal.

Maantee tutvustamiseks algatas Turismikomisjon 1996. aasta juulis "The ET Experience'i". Selle teenusega saavad turistid reisijakomplekti, mis sisaldab teavet maantee, läheduses paiknevate kultuuriliste vaatamisväärstuste ja piirkonna teenuste kohta. Turistid külastavad tihti Racheli, kuhu saab esitada loo oma reisi kohta maanteel. Valitud lood avaldatatakse bülletäänina. Vaatamata turistidele, kes saabuvad otsima märke maavälisest elust, sõidab maanteel päevas keskmiselt vaid umbes 200 autot, millega on see üks vähim kasutatavamaid maanteid osariigis.

Kirjeldus Edit

Crystal Springs Edit

State Route 375 algab Crystal Springsi kummituslinna juurest Pahranagati oru põhjaosas Lincolni maakonna keskosas. Crystal Springs asub maanteede U.S. Route 93, mis suundub lõunasse Las Vegasesse, ja State Route 318, mis suundub põhja Elysse, ristumiskohas. Crystal Springsist kulgeb maantee Route 375 edelasse, jõudes Pahranagati ja Mount Irishi mäeahelikuni, kus maantee tõuseb kuni 1700 meetri kõrgusele merepinnast.

"The Black Mailbox" Edit

BlackMailbox

"The Black Mailbox" ("Must postkast"), mis on tegelikult valge

Route 375 möödub Nellis Air Force Range'i õhujõudude baasi lähedalt ja suundub seejärel Tikaboo oru kaudu loodesse. Umbes 60 km juures asub üksik poskast "The Black Mailbox" ("Must postkast"), mis on UFO huviliste kogunemiskohaks. Postkast asub tee juures, mis viib Area 51 keelupiirkonda. Postkasti jäetakse tulnukate jaoks kirju ja muid esemeid. Algselt musta värvi postkast on vahetud valge vastu ja kinnitatud võimaliku lõhkumise eest turvaliselt maa külge.

Racheli küla Edit

Little A'Le'Inn Rachel NV 2

Motell Little A'Le'Inn Rachelis

Loode poole suundudes laskub maantee Sand Springi orgu ja jõuab Racheli asulasse. Selles asulas elab umbes 100 inimest. Asula sildil on kiri: "98 inimest ja ? tulnukat". Little A'Le'Inn (hääldatakse "alien") on asula keskkoht, kus asub väike motell, tulnukate-teemaline restoran/baar ja suveniiripood. Tänu oma tuntusele esines paik 1998. aastal ulmesarja "Salatoimikud" ("The X-Files") kuuenda hooaja viienda jao teises osas. Filmi "Paul" käsikirja kirjutamise ajal käisid Simon Pegg ja Nick Frost Nevada teedel ringi hulkumas ning peatusid Rachelis, kust said palju ideid.

Rachelis oli ühes kollases haagiselamus Area 51 uurimiskeskus, mis dokumenteeris piirkonna paranormaalset aktiivsust. See suleti 2001. aastal.

2006. aastal reklaamis kiirtoidukett KFC Rachelis ettevõtte uut logo. Selleks loodi maantee äärde maapinnale 8000 m² suurune logo koopia. Logo kujutas ettevõtte asutajat Colonel Sandersi ja koosnes umbes 65 000 värvitud kivist. Logo oli nähtav ka õhust. Logo eemaldati 2007. aastal.

Warm Springs ja U.S. Route 6 Edit

Pärast Racheli jõuab maantee Route 375 Nye maakonda. Sand Springi orust tõuseb maantee Queen City Summiti tippu (1809 m üle merepinna), mis on kõrgeim koht maanteel. Edasi kulgeb maantee Railroadi oru lõunaosas Reveille'i ahelikust läänes mitu kilomeetrit sirgelt. Pärast mägede alanemist pöörab maantee lääne poole, jõuab oma põhjapoolse lõppsõlme juurde Warm Springsi ja ristub maanteega U.S. Route 6. Mööda maanteed U.S. Route 6 jääb läände Tonopah ja loodesse Ely.

Kliima ja elustik Edit

Sand spring valley NV

Maanteel Route 375 on mitu pikka sirget lõiku. Pildil olev lõik kulgeb läbi Sand Springi oru.

Maateele Route 375 ei jää ühtegi ilmavaatlusjaama. Lähimad andmed tulevad Alamost, mis asub Crystal Springsist 20 km lõunas, ja Tonopah'st, mis asub Warm Springsist 80 km läänes. Kliima on ariidne või poolkõrbeline. Aastane sademete hulk on 150œœš˜–180 mm. Suvel võib õhutemperatuur tõusta 37 °C ja öösiti langeda 13 °C. Kõrgeim registreeritud õhutemperatuur on 45 °C. Talvel on maksimum temperatuur 13 °C, kuid öösiti võib langeda alla –10 °C. Madalaim registreeritud õhutemperatuur on –25 °C. Piirkond on sarnaselt ülejäänud Lõuna-Nevadale põlluviljeluseks liiga kuiv, kuid maantee ääres, sh Rachelis, on mõni niisutuspõld.

Crystal Springsist põhjas on Frenchy järv, mis on osa looduskaitsealast Key Pittman Wildlife Management Area. Järve ümbruses on täheldatud 24 liiki partlasi. Järve ääres on kohatud ka röövlinde. Järves elavad must kärpsäga ja suursuu forellahven. Maantee ariidsetes piirkondades võib kohata punailvest, rebast, skunki ja mustsaba-hirve ning erinevaid sisalikke ja madusid, sh lõgismadusid.

Maanteeäärne taimestik on kõrbekliima tõttu väga hõre. Sarnaselt teiste Suure nõo madalikele piirdub taimestik jõuliste põõsastega, näiteks Atriplex confertifolia või taimedega perekonnast Distichlis.

Välislingid Edit