FANDOM

Robert Fultoni projekteeritud allveelaeva kohta vaata Nautilus (Fulton).
Nautilus Neuville

Nautilus vetesügavustes

Nautilus on väljamõeldud allveelaev, mille kapten on Kapten Nemo, ja mis esineb Prantsuse kirjaniku Jules Verne'i romaanides "20 000 ljööd vee all" (1870) ja "Saladuslik saar" (1874). Verne nimetas Nautiluse ameerika inseneri ja leiutaja Robert Fultoni konstrueeritud esimese kasutamiskõlbliku allveelaeva Nautiluse järgi.

Kapten Nemo ehitas laeva et põgeneda tsivilisatsiooni eest. Nautilus töötas elektri jõul. Laeva ehituse maksumus oli viis miljonit franki. See oli ehitatud aastal 1859 ja uppus aastal 1868.

Laev oli sigari kujuga. Selle pikkus oli 70 meetrit ja laius 8 meetrit. Maksimaalne sukelduskiirus oli 24 sõlme. Suurim sügavus, kuhu laev sukeldus, oli 16 000 meetrit (tegelikult ei ole see võimalik, kuna maailma sügavaima koha Mariaani süviku sügavus on 11 km).

Nautilus on väga hästi varustatud. Laevas asuvas raamatukogus on 12 000 teost paljudes keeltes ja väga mitmest valdkonnas: teadus, mehaanika, ballistika, hüdrograafia, meteoroloogia, geoloogia, geograafia, humanitaarteadused ja kutse-eetika. Nende hulgas oli Teoste Akadeemia avaldatud Homerose, Hugo, Xenophoni, Michelet', Rabelais', Sand'i, Foucault'i, Deville'i ja Chasles'i teoseid. Elutoas oli rohkem kui kolmkümend kunstiteost – maali ja skulptuuri, samuti hulgaliselt ja haruldasi looduskogusid.