FANDOM

NPWillis-brady

Nathaniel Parker Willis 1850. aastate keskpaigas

Nathaniel Parker Willis (20 I 1806 Portland, Maine – 20 I 1867 New York) oli USA luuletaja, kirjanik ja kirjanduskriitik.

Ta oli oma ajal kõrgemat palka saav ajakirjade toimetaja. Ta oli mõnda aega endise orja ja tulevase kirjaniku Harriet Ann Jacobsi peremees. Willisi vend oli helilooja Richard Storrs Willis (1819–1900) ja õde Sara kirjanikunimega tuntud Fanny Fern (1811–1872).

Willis sündis kirjastate perekonda. Tema vanaisal oli Massachusettsis ja Virgnias mitu ajalehte ning tema isa oli esimese vaid lastele mõeldud ajakirja The Youth's Companion asutaja.

Huvi kirjanduse vastu tekkis Yale'i kolledžis õppides ja alustas seepeale luule avaldamist. Pärast kooli lõpetamist töötas ta ajalehe New-York Mirror ülemerekorrespondendina. Seejärel suundus New Yorki, kus saavutas kirjanikuna maine. 1846 avas ta oma kirjastuse, Home Journal. Veidi aja pärast läks ta elama Hudsoni jõe lähedale, kus elas pooleldi pensionil olles kuni surmani 1867. aastal.

Willis varjas oma kirjutistes enda iseloomu ja kõnetas oma lugejaid isiklikult, eriti oma reisikirjades. Vaatamata oma suurele populaarsusele eluajal, langes Willis pärast surma unustuste hõlma.