FANDOM

LadyfromS

Filmiplakat

Lady from Shanghai trailer welles

Welles Michael O'Harana

"Naine Šanghaist" ("The Lady from Shanghai") on 1947. aastal valminud Orson Wellesi lavastatud USA film noir. Filmi peaosades mängivad Welles, tema abikaasa Rita Hayworth ning Everett Sloane. "Naine Šanghaist" oli Wellesi viies täispikk mängufilm. Film põhineb Sherwood Kingi teosel "If I Die Before I Wake".

Filmis mängib Welles elusihi kaotanud Iiri meremeest Michael O'Harat, kes kohtub New Yorgi Central Parkis ilusat Elsat. Michael saab teada, et Elsa ja tema abikaasa, libeda olemisega advokaat Arthur Bannister (mängib Wellesi pikaaegne koostööpartner Sloane), on äsja Shanghaist New Yorki saabunud. Arthur palkab Michaeli tööle oma jahtlaevale, et too tema abikaasal silma peal hoiaks. O'Harale tehakse laeval ootamatu ettepanek sooritada paari tuhande dollari eest mõrv, mis aitaks tal alustada uut elu koos Elsaga, kellesse mees armub. Kuid O'Hara ei suuda aimata, et selle tehinguga viib ta ennast kindlale hukule.

Filmi "Naine Šanghaist" võib mõnes mõttes pidada üheks sümbolistlikumaks, kuid samas segasemaks film noir'iks. Eriti võimsaks kujunes filmi lõppstseen, mis oli filmiajaloo üks leidlikumaid peegelseinastseene. Film pälvis algselt vastakaid arvamusi ja sellel ei õnnestunud teenida kinodes suurt piletitulu. Lisaks ei võtnud kinopublik omaks varem punapäisena tuntud Rita Hayworthi harjumatut rolli külmaverelise blondi mõrtsukana. Varsti pärast filmi linastumist Welles ja Hayworth lahutasid. Filmi on hakatud hilisematel aastatel kõrgemalt hindama, esile on toodud selle lavakujundust ja kaameratööd.

Osatäitjad Edit

  • Rita Hayworth – Elsa "Rosalie" Bannister (lauluhääle dubleeris Anita Kert Ellis)
  • Orson Welles – Michael O'Hara
  • Everett Sloane – Arthur Bannister
  • Glenn Anders – George Grisby
  • Ted de Corsia – Sidney Broome
  • Erskine Sanford – kohtunik
  • Gus Schilling – "Goldie" Goldfish
  • Carl Frank – ringkonnaprokurör Galloway
  • Louis Merrill – Jake
  • Evelyn Ellis – Bessie
  • Harry Shannon – autojuht

Välislingid Edit