FANDOM

Muggsy Bogues (cropped)

Muggsy Bogues (2011)

Tyrone Curtis "Muggsy" Bogues (sündinud 9. jaanuaril 1965 Baltimore'is, Marylandis) on USA endine korvpallur. Tema mängupositsioon oli tagamängija (point guard). Ta on ajaloo kõige lühem korvpallur, kes on NBA-s mänginud. Tema pikkus profisportlasena oli 160 cm.

Bogues õppis Baltimore'i Dunbari keskkoolis ning kuulus koos mitme teise hilisema NBA mängijaga keskkooli võistkonda. Kolledži ajal mängis ta Põhja-Carolina osariigis Wake Foresti Ülikooli meeskonnas. Hooahal 1986–1987 pälvis ta Frances Pomeroy Naismithi auhinna, millega tunnustatakse keskmisest lühemaid, kuid silmapaisvaid kolledži korvpallureid.

1986. aastal tuli ta USA korvpallikoondise kooseisus maailmameistriks. Samal aastal võideti kuldmedal Hea tahte mängudel.

1987. aastal mängis ta lühikest aega United States Basketball League'i klubis Rhode Island Gulls. Sama aasta NBA draft'is valis Washington Bullets ta 12. valikuna. Bulletsis mängis ta hooajal 1987–88. Boguesi meeskonnakaaslane Bulletsis oli Manute Bol, kes oli sel ajal NBA läbi aegade pikim mängija (231 cm). Boguesi ja Boli pikkusevahe oli 71 cm.

Hooajal 1988–89 liitus ta Charlote Hornetsiga, kus mängis kuni 1997. aastani. Hooajad 1997–98 ja 1998–99 veetis ta Golden State Warriorsi ridades. Aastatel 1999–2001 mängis ta omab karjääri kaks viimast hooaega Toronto Raptrosi meeskonnas.

Pärast sportlaskarjääri lõppu on Bogues tegutsenud treenerina. Aastatel 2005–2007 oli ta USA naiste korvpalli profiliiga WNBA klubi Charlotte Stingi peatreener.

Välislingid Edit