FANDOM

Canada Saskatchewan location map.png
Red pog.png
Moose Jaw
Moose Jaw' asukoht Saskatchewans
City Hall Moose Jaw

Moose Jaw' linnavalitsushoone

Moose Jaw on linn Kanadas Saskatchewani provintsis. See asub provintsi lõunaosas Qu'Appelle'i lisajõe Moose Jaw' ja Trans-Kanada maantee ääres provintsi pealinnast Reginast 70 km kaugusel läänes.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga 33 890. See on elanike arvult provintsi neljas linn.

Linna nimi tuleneb sellest, et indiaanlastele meenutas Moose Jaw' jõe kontuur põdra lõualuu kuju (inglk moose jaw).[1]

Linn asutati 1882. aastal, kui sinna jõudis Canadian Pacific Railway raudtee. Linnaõigused sai Moose Jaw 1884. aastal.

Moose Jaw paikneb niiske mandrilise ja poolariidse kliima üleminekualal. Talved on pikad, külmad ja kuivad ning suved lühikesed, kuid väga soojad ja võrdlemisi niisked. Kõige külmem kuu on jaanuar, mil keskmine õhutemperatuur on −12 °C. Kõige soojem kuu on juuli keskmise õhutemperatuuriga 19 °C. Aastane sademete hulk on 365 mm. Oktoobrist aprillini ei ulatu keskmine sademete hulk kuus üle 20 millimeetrit. Kõige niiskem kuu on juuli keskmise sademete hulgaga 63 mm. Kõige kõrgeim registreeritud õhutemperatuur 43,3 °C mõõdeti 5. juulil 1937. Kõige madalam õhutemperatuur mõõdeti 4. veebruaril 1907, mil oli −47,8 °C külma.

Moose Jaw on tööstuskeskus ja oluline raudteesõlm. Tegeldakse nafta rafineerimisega, viljakasvatusega, liha- ja piimatööstusega ning transpordivahendite, klaasi, kemikaalide, soola ja väetiste tootmisega.[1] Linna lähedal asuvad Kanada õhujõudude ja Kanada vigurlennugrupi Snowbirdsi baas.

Alates 1949. aastast toimub iga aasta mais linnas rahvusvaheline orkestri- ja koorimuusikafestival.[1]

MacTheMouseAugust2018

Mac the Moose

Linna külje all Trans-Kanada maantee ääres asub 9,8 meetrit kõrge terasest ja betoonist skulptuur "Mac the Moose", mis on maailmas suuruselt teine põdrakuju.

ViitedEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Moose Jaw. Encyclopædia Britannica. Vaadatud 19.3.2019

Välislingid Edit