FANDOM

USA California location map.png
Red pog.png
Monterey
Monterey asukoht Californias
MontereyWharf&Harbor

Monterey sadamaala

Monterey on linn USA-s California osariigis Monterey maakonnas. See asub osariigi keskosas Vaikse ookeani ääres Monterey lahe lõunakaldal San Franciscost umbes 200 kilomeetri kagusel lõunas.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 28 454. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 27 810.

Ajalugu Edit

Monterey oli nii Hispaania kui ka Mehhiko võimu ajal Alta California pealinn.

Monterey sai linnaõigused 14. juunil 1890.

Kultuur Edit

Monterey lähedal Salinasis linnast pärit olnud kirjanik John Steinbeck jäädvustas Monterey oma romaanides "Tortilla kõrgendik" ("Tortilla Flat"; 1935), "Karbiküla" ("Cannery Row"; 1945) ja "Hommiku pool Eedenit" ("East of Eden"; 1952).

Monterey on tuntud alates 1958. aastast linnas toimuva iga-aastase džässfestivali ja 1967. aastal seal toimunud Monterey popfestivali poolest, mis oli üks esimesi suuremaid rokkfestivale.

Transport Edit

Linna läbib mööda Vaikse ookeani rannikut kulgev maantee California State Route 1. California State Route 68 ühendab linna Salinasi juures maanteega U.S. Route 101.

Linna teenindab Monterey regionaallennujaam, kust väljuvad lennud California, Arizona ja Nevada suurlinnadesse.

Välislingid Edit