FANDOM

Southsidefromwash

Monongahela jõgi Pittsburghis

Monongahela River

Monongahela jõgi on jõgi Ameerika Ühendriikide idaosas, mis voolab Allegheny platool Lääne-Virginia osariigi põhjaosas ja Pennsylvania osariigi edelaosas.

Monongahela jõgi saab alguse Lääne-Virginias Marioni maakonnas West Fork Riveri ja Tygart Valley Riveri liitumiskohas. See voolab põhjasuunas umbes 209 kilomeetrit kuni moodustab Pennsylvanias Pittsburghis koos Allegheny jõega Ohio jõe, mis omakorda suubub Mississippisse.[1] Monongahela valgla pindala on 19 002 km².

Pennsylvanias suubuvad Monongahelasse kaks suuremat lisajõge, milleks on Point Marioni juures Cheat River ja McKeesporti juures Youghiogheny jõgi

Jõele on rajatud mitu hüdroelektrijaama. Monongahela on kogu ulatuses laevatatav, mis tõttu on see olnud oluline transpordikanal, mille kaudu on veetud kivisütt, rauamaaki ja terast.[1] Jõe kaldal on asunud arvukad terasetehased.

9. juulil 1755 leidis aset Prantsuse ja indiaanisõdade ajal Monongahela jõge orus aset Monongahela lahing, milles briti koloniaalväed jäid alla prantslaste ja indiaanlaste ühendväele.

Sõna Monongahela on indiaani päritolu ja tähendab 'langevad kaldad'. Jõe järgi on saanud nime Monongalia maakond ja Monongah' linn Lääne-Virginias ning Monongahela linn Pennsylvanias.

Viited Edit