FANDOM

Map of Arizona highlighting Mohave County

Mohave maakonna asend Arizonas

Kingman courthouse

Mohave maakonna kohtumaja Kingmanis

Beaver Dam Mountains 1

Beaver Dami mäed

Bill Williams River at Southern end of Lake Havasu

Bill Williamsi jõgi

Mohave maakond on maakond USA-s Arizona osariigi loodeosas. Maakonna halduskeskus on Kingman ja suurim linn Lake Havasu City.

Maakonna pindala on 34 864 km²;, millest 388 km²; moodustab veepindala. Maakond on pindalalt Arizona teine ja USA viies maakond. Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuse järgi 207 200. 2010. aasta rahvaloenduse järgi oli elanikke 200 186. Asustustihendus on 6 in/km².

Suur kanjon jagab maakonna kaheks osaks, mille vahel puudub maismaad pidi ühendus. Põhjaosa on hõredalt asustatud ja moodustab Arizona Stripi lääneosa ning piirneb Utah' ja Nevada osariigiga. Pindalalt suurem lõunaosa piirneb Colorado jõge pidi Nevada ja California osariigiga. Lõunaosas paikneb Mojave kõrb. Maakonda läbivad kaks USA kiirteede süsteemi maanteed, Interstate 15 ja Interstate 40, ning ajalooline Route 66.

Maakonnas asuvad Kaibabi, Fort Mojave ja Hualapai indinaalaste reservaat.

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Mohave maakond on üks neljast algest maakonnast Arizonas, mis moodustati 9. novembril 1864. Maakonna idapiiriks määrati algselt 113° 20' ja lõunapiiriks Bill Williamsi jõgi. 1865. aastal loodi Mohave maakonna osast Pah-Ute' maakond, kuid see liideti uuest Mohave maakonnaga 1871. aastal. Maakonna praegused piirid seati 1881. aastal.

Maakonnal on ajaloo vältel kokku olnud viis halduskeskust: Mohave City (1864–1867), Hardyville (1867–1873), Cerbat (1873–1877), Mineral Park (1877–1887) ja Kingman (alates 1887).

Maakond on saanud nime mohave indiaanihõimu järgi.

Kaitsealad Edit

Maakonnas asub lisaks 18 ürgloodusala (wilderness area).

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud Mohave maakonnas 2018. aasta aprilli seisuga 70 objekti.

Linnad Edit

Vaata ka Edit

Välislingid Edit