FANDOM

Modesto Arch

Modesto kesklinnas asuv kaar, mis ehitati algselt 1912. aastal. Sellele on kirjutatud linna deviis: "Water, wealth, contentment, health" ("Vesi, heaolu, rahuolu, tervis").

USA California location map.png
Red pog.png
Modesto
Modesto asukoht Californias

Modesto on linn Californias, Stanislausi maakonna halduskeskus ja suurim linn. Elanike arv on 2014. aasta seisuga arvestuslikult 209 286. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 201 165. See on elanike arvult osariigi 18. linn.

Modesto asub Keskorus (Central Valley) Fresnost 94 km kaugusel põhjas, Mercedist 64 km kaugusel põhjas, San Franciscost 148 km kaugusel idas, osariigi pealinnast Sacramentost 109 km kaugusel lõunas ja Stocktonist 39 km kaugusel lõunas. Läbi linna kulgeb Tuolumne jõgi.

Modestos valitseb pehmete talvede ning kuumade ja kuivade suvedega kliima. Keskmine õhutemperatuur on jaanuaris 4–13 °C. Jaanuaris on keskmine õhutemperatuur 17–35 °C. Suvel võib mitu päeva järjest õhutemperatuur tõusta üle 40 °C. Sajab 335 m/a. Peamiselt sajab novembrist märtsini. Suvel ei saja üldse või väga harva.

Modesto tekkis 1870. aastal Sacramentot ja Los Angelesi ühendatud raudteeliini äärde. See nimetati ettevõtja William Chapman Ralston järgi, kes oli liiga tagasihoidlik, et linn tema järgi nimetatakse, seetõttu sai linn nime hispaaniakeelse sõna "modesto" järgi ('tagasihoidlik').

Modesto sai linnaõigused 6. augustil 1884, mil seal elas umbes 1000 inimest.

Modestot ümbritsevad suured põllumaad, mistõttu on peamine majandusharu põllumajandus.

Linnas leiab aset George Lucase 1973. aastal valminud filmi "Ameerika grafiti" ("American Graffiti") tegevus, mida küll selles linnas ei filmitud.

Linna läbib Oaklandi ja Bakersfieldi vaheline Amtraki raudteeliin. Linna teenindab Modesto linn ja maakonna lennujaam, mis asub linna piirides.

Läbi linna kulgeb maantee State Route 99. Maantee State Route 132 kaudu on ühendus kiirteega Interstate 5. Maantee State Route 108 kaudu on ühendus kirdes asuva Oakdale'iga.

Välislingid Edit