FANDOM

Mick Jagger Deauville 2014

Mick Jagger (2014)

Sir Michael Philip Jagger (sündinud 26. juuli 1943 Dartfordis) on inglise laulja, laululooja, multiinstrumentalist ja näitleja, kes on eeskätt tuntust kogunud rokkansambli The Rolling Stonesi esilaulja ja ühe asutajaliikmena. Jaggeri karjäär on kestnud üle viiekümne aasta ning teda on nimetatud üheks kõige populaarsemaks ja mõjukamaks esilauljaks rock'n'roll'i ajaloos. Tema äratuntav lauluhääl ja esinemine on Keith Richardsi kitarristiili kõrval olnud The Rolling Stonesi kaubamärgiks kogu ansambli tegutsemise aja jooksul.

Jagger sündis ja kasvas üles Inglismaal Kenti krahvkonnas Dartfordis. Ta õppis London School of Economicsis, kuid jättis õpingud pooleli, et alustada muusikukarjääri. Jagger on loonud koos Richardsiga suurem osa The Rolling Stonesi lauludest. 1960. aastate lõpus hakkas Jaggeri mängima filmides, kuid tema näitlejaanne ei saavutanud nii suurt tunnustust kui tema lauljakarjäär. Ta mängis peaosa muuhulgas filmides "Vägev etendus" ("Performance"; 1970) ja "Ned Kelly" (1970).

1985. aastal alustas Jagger soolokarjääri, andes samal aastal välja oma debüütalbumi "She's the Boss". 2011. aastal andis ta supergrupiga SuperHeavy välja ühe albumi. 1980. aastatel halvenesid tema suhted The Rolling Stonesi liikmetega, eriti Richardsiga, kuid Jaggerit on alati saatnud suurem edu rollingutega kui oma soolo- ja kõrvalprojektidega.

Ta on võetud ansambli The Rolling Stonesi liikmena 1989. aastal Rock'n'rolli Kuulsuste Halli ja 2004. aastal Suurbritannia Muusika Kuulsuste Halli liikmeks. The Rolling Stonesi liikmena ja sooloartistina on tema singlid jõudnud USA ja Briti edetabelites esikohale 13 korral, esikümnesse 32 ja esineljakümnesse 70 korral. 2003. aastal löödi ta oma teenete eest popmuusikas rüütliks.

Jagger on olnud korra abielus ja korra lahutanud ning tal on olnud veel mitmeid suhteid. Jaggeril on kaheksa last viie naisega.

Sooloalbumid Edit

  • "She's the Boss" (1985)
  • "Primitive Cool" (1987)
  • "Wandering Spirit" (1993)
  • "Goddess in the Doorway" (2001)

Varia Edit

Jaggeri järgi on saanud nime mitme eelajaloolise looma teaduslik nimetus, näiteks trilobiit Aegrotocatellus jaggeri, tigu Anomphalus jaggerius ja sõraline Jaggermeryx naida.[1]

Viited Edit

  1. "Eelajalooline siga nimetati Mick Jaggeri järgi". menu.err.ee. Vaadatud 13.3.2018

Välislingid Edit

The Rolling Stones
Mick JaggerKeith RichardsCharlie WattsRonnie Wood
Endised liikmed: Brian JonesBill WymanIan Stewart Mick Taylor
"The Rolling Stones" (1964) • "The Rolling Stones No. 2" (1965) • "Out of Our Heads" (1965) • "December's Children (And Everybody's)" (1965) • "Aftermath" (1966) • "Between the Buttons" (1967) • "Their Satanic Majesties Request" (1967) • "Beggars Banquet" (1968) • "Let It Bleed" (1969) • "Sticky Fingers" (1971) • "Exile on Main St." (1972) • "Goats Head Soup" (1973) • "It's Only Rock 'n Roll" (1974) • "Black and Blue" (1976) • "Some Girls" (1978) • "Emotional Rescue" (1980) • "Tattoo You" (1981) • "Undercover" (1983) • "Dirty Work" (1986) • "Steel Wheels" (1989) • "Voodoo Lounge" (1994) • "Bridges to Babylon" (1997) • "A Bigger Bang" (2005) • "Blue & Lonesome" (2016)