FANDOM

Michigan-territory-1834-blue

Michigani Territooriumi suurim ulatus aastatel 1833–1836

Michigani Territoorium oli ajalooline territoorium USA-s aastatel 18051837, mil see sai Michigani osariigiks. Michigani Territooriumi pealinn oli Detroit.

Territoorium rajati 11 I 1805 Kongressi aktiga, mis jõustus sama aasta 30 V. See paiknes tervenisti varasema Indiana Territooriumi alal, mille lõunapiir kulges Michigani järvest Erie järveni.

1812. aasta sõja ajal langes Michigani Territoorium lühikest aega Suurbritannia kätte. 1836. aastal liideti Michigani Territooriumiga kogu Louisiana ostuga saadud seni jaotamata olnud ala, mis jäi Missori jõest itta. Michigani Territoorium hõlmas sel ajal lisaks praegusele Michigani osariigile tervenisti tänapäevase Wisconsini, Iowa ja Minnesota osariigi ning suure osa Lõuna- ja Põhja-Dakotast.

1835. aastal toimus Ohio osariigiga võitlus (Toledo sõda) vaidlusaluse Toledo riba pärast. 1836. aastal moodustati Michigani Territooriumi lääneosast Wisconsini Territooriumi. Michigan sai osariigiks 26 I 1837. Michiganis elas sel ajal 200 000 inimest, mis oli piisav Northwest Ordinance'i määrusega nõutud 60 000 elanikust.

Michigani Territooriumi kubernerid Edit