FANDOM

Moby Dick final chase

Illustratsioon "Moby Dicki" 1902. aasta trükist, mis on üks kuulsamaid Ameerika mereromaane

Mereromaan on romaanižanri alamžanr, millesse kuulvate romaanide süžee leiab aset suuremal või vähemal määral merel või selle ääres.

Kuigi merega seotud teemad olid olnud tavalised kogu lääne kirjanduse ajaloo vältel, hakkas mereromaan arenema eraldi žanriks 19. sajandi esimesel poolel tänu kirjanike James Fenimore Cooperi ("The Pilot", 1824) ja Frederick Marryati ("Frank Mildmay", 1829 ja "Mr Midshipman Easy", 1836) teostele. Juba 18. sajandil ja varem olid kirjanikud käsitlenud mereteematikat, kuid vähesed olid seda nii põhjalikult arendanud nagu hilisemates teostes. Žanri arengule on aidanud kaasa muu hulgas Herman Melville teosega "Moby Dick" (1851), Joseph Conrad teosega "Lord Jim" (1899–1900) ning C. S. Forester Hornbloweri sarjaga (1937–1967) ja Patrick O'Brian Aubrey-Maturini sarjaga (1970–2004).

Mereromaanid sisaldavad sageli elemente paljudest teistest žanritest, näiteks ajaloolisest romaanist, seiklusromaanist, sõjaromaanist, lastekirjandusest, reisikirjandusest (näiteks robinsonaad), olustikuromaanist ja psühholoogilisest romaanist.