FANDOM

Mercedes Sosa, by Annemarie Heinrich

Mercedes Sosa. Pilt Mercedes Sosa.

Mercedes Sosa (9 VII 1935 San Miguel de Tucumán – 4 X 2009 Buenos Aires) oli Argentina laulja. Tema laulud juurdusid Argentina rahvamuusikas ja ta oli nueva canción'i tuntuim esindaja.

Sosa karjäär algas 15-aastaselt, kui ta võitis kohaliku raadiojaama korraldatud lauluvõistluse. Tema esimene album oli "La Voz de la Zafra", mis lindistati 1959. aastal. Sosa saavutas rahvusvahelise tuntuse 1960. aastatel. 1970. aastate alguses avaldas ta koostöös helilooja Ariel Ramírezi ja laulukirjutaja Félix Lunaga kaks konseptalbumit. Samuti salvestas ta Tšiili laulja Violeta Parra mälestuseks.

Sosa oli noorena Juan Peróni toetaja. Jorge Videla võimule tulekuga 1976. aastal hakkas olukord riigis pingestuma. 1979. aastal arreteeriti Sosa kontserdil La Platas. Tal keelati kodumaal esineda ning seetõttu põgenes ta algselt Pariisi ja hiljem Madridi.

1982. aastal naasis ta tagasi Argentinasse. Ta oli UNESCO hea tahte saadik Ladina-Ameerikas ja Kariibi mere piirkonnas. Sosa võitis viis parima folkmuusika albumi ladinaameerika Grammyt ja mitu teist rahvusvahelist auhinda.