FANDOM

Monumento Artigas - Plaza Constitución - Melo - Vista de monumento y plaza

Plaza Constitución Melo kesklinnas

Uruguay location map Topographic.png
Red pog.png
Melo
Melo asukoht Uruguays

Melo on linn Uruguay kirdeosas, Cerro Largo departemangu keskus. See asub Brasiilia piiril asuvast Aceguá linnast umbes 60 km kaugusel. Riigi pealinn Montevideo asub umbes 390 kilomeetri kaugusel.

Elanike arv on 2011. aasta rahvaloenduse kohaselt 51 830. See on elanike arvult riigi üheksas linn.

Linnas valitseb soojade suvede ja jahedate talvedega niiske lähistroopiline kliima. Keskmine õhutemperatuur jaanuaris on 23 °C ja juunis-juulis 11 °C. Suvel võib õhutemperatuur tõusta ligi 40 °C ja talvel langeda alla nulli. 14. juunil 1967 mõõdeti Melos riigi madalaim õhutemperatuur – 11 °C. Aastane sademetehulk on 1238 mm. Sademed langevad aasta lõikes võrdlemisi ühtlaselt. Kõige enam sajab juulis (129 mm) ja kõige vähem aprillis (79 mm).

Melo asutati 27. juunil 1795. Linn nimetati Río de la Plata asekuninga Pedro Melo de Portugali järgi. Melo sai linnaõigused 22. mail 1895.

Melo kesklinnast 12 kilomeetri kaugusel loodes asub Cerro Largo rahvusvaheline lennujaam.

Nuestra Señora del Pilar (Melo)

Melo katedraal

Linnas asuv Melo katedraal on 1955. aastal loodud Melo katoliku kiriku piiskopkonna peakatedraal.

Linnas tegutseb jalgpalliklubi Cerro Largo Fútbol Club, mis mängib Uruguay tugevuselt teises liigas.

Linnas on sündinud Uruguay luuletaja Juana de Ibarbourou.

1988. aastal külastas linna paavst Johannes Paulus II. Selle põhjal valmis 2006. aastal Uruguay film "Paavsti peldik" ("El Baño del Papa"), mille sündmustikus loodavad Melo linna elanikud lootusrikkalt paavsti külaskäigu puhul linna saabuvate tuhandete külaliste pealt rikkust teenida.

Välislingid Edit