FANDOM

Banksia menziesii
B menziesii
Taksonoomia
Riik: Taimed Plantae
Hõimkond: Katteseemnetaimed Magnoliophyta
Klass: Kaheidulehelised Magnoliopsida
Selts: Prootealaadsed Proteales
Sugukond: Prootealised Proteaceae
Perekond: Banksia Banksia
Liik: Meebanksia
Ladinakeelne nimetus
Banksia menziesii
R.Br.

Meebanksia (Banksia menziesii) on prootealiste sugukonna banksia perekonda kuuluv taimeliik.

Esimesena kirjeldas seda taime teaduslikult 1830. aastal šoti botaanik Robert Brown.

Liik sai nime 18. sajandi füüsiku ja loodusteadlase Archibald Menziesi järgi. Inglise keeles on see tuntud nime all "firewood banksia", kuna liigile on omane põletusomadused ja rohkus.

Meebanksia on pahklik kuni 10 m kõrgune puu või madalalt laotuv 1–3 m kõrgune põõsas. Saagjad lehed on tuhmrohelised, uuel kasvul kahvatud hallrohekad. Silmapaistvad sügis- ja taliõied on tihti kahevärvilised - punased või roosad ja kollased. Kollased õied on harvad.

Taim kasvab Lääne-Austraalias Perthi ja Murchisoni jõe vahelise piirkonna liivasel mullal, võsamaal või madalal metsamaastikul.

Meebanksia on toiduks mitmesugustele selgrootutele ja selgroosetele loomadele; linnud, eriti meelindlased on silmapaistvad külastajad.

Meebanksia on võrdlemisi elujõuline taim. Sagedamini on näha aedades, teeserval ja Austraalia lähistroopilise vahemerelise kliimaga linnapiirkondade parkides, kuid see on tundlik pinnases leiduva hallitus munaseente suhtes, mis teeb sellest niiskete suvedega piirkondades, nt Sydneys, lühiealiseks.

Meebanksia on laialdane lillekasvatuses.