FANDOM

Angeloupoem

Maya Angelou esitamas oma luuletust "On the Pulse of Morning" president Bill Clintoni ametisse pühitsemisel 1993. aasta jaanuaris

Maya Angelou (sünninimi Marguerite Annie Johnson; 4. aprill 1928 St. Louis, Missouri – 28. mai 2014 Winston-Salem, Põhja-Carolina) oli USA kirjanik, luuletaja ja kodanikuõiguste aktivist.

Ta avaldas enam kui 50 aasta jooksul seitse autobiograafiat, kolm esseekogumikku ja mitu luulekogu, kirjutas näidendeid ning oli filmide ja telesaadete stsenaariumide autor. Ta pälvis arvukalt auhindu ja enam kui 50 aukraadi.[1] Angelou on eelkõige tuntud seitsmest osast koosneva autobiograafiate sarja järgi, mis keskenduvad tema lapsepõlvele ja läbielamistele varases täiskasvanueas. Esimene autobiograafia, "I Know Why the Caged Bird Sings" (1969), mis jutustab tema elust kuni seitsmeteistkümnenda eluaastani, tõi talle rahvusvahelise tunnustuse ja kiidupuhangu.

Enne luuletajaks ja kirjanikuks saamist pidas ta noorena mitmeid ameteid – ta oli muuhulgas kokk, prostituut, ööklubi tantsija, Martin Luther Kingi Southern Christian Leadership Conference'i koordinaator ning ajakirjanik Egiptuses ja Ghanas.

Ta oli ka tuntud inimõigusteaktivist. Naisteajakiri "Ladies' Home Journal" nimetas ta 2001 Ameerika Ühendriikide 30 mõjukaima naise hulka.

Viited Edit

  1. Stanley, Alessandra (17. mai 1992)."Whose Honor Is It, Anyway". The New York Times. Vaadatud 3.4.2017