FANDOM

Mauritiuse pruunpapagoi
Gelderland1601-1603 Lophopsittacus mauritianus
Eskiis Gelderlandi laevapäevikus (1601)
Kaitsestaatus
Taksonoomia
Riik: Loomad Animalia
Hõimkond: Keelikloomad Chordata
Klass: Linnud Aves
Selts: Papagoilised Psittaciformes
Sugukond: Psittaculidae
Perekond: Lophopsittacus
Newton, 1875
Liik: Mauritiuse pruunpapagoi
Ladinakeelne nimetus
Lophopsittacus mauritianus
Owen, 1866

Mauritiuse pruunpapagoi (Lophopsittacus mauritianus) on suur väljasurnud papagolilaste seltsi kuuluv linnuliik. Liik oli endeemne Mauritiuse saarel India ookeanis.

Esimesena mainiti Teise Hollandi Indoneesia ekspeditsiooni meremehed 1598 nime all "india ronk" või "india vares". Esimesena kirjeldas seda lindu teaduslikult 1866 inglise bioloog Richard Owen alalõua subfossiili järgi. Algselt kuulus liik perekonda Psittacus, kuid 1875 määras inglise zooloog Alfred Newton (1829–1907) liigi eraldi perekonda, mille ta nimetas Lophopsittacus (vanakr Lophos 'nokk', psittakos 'papagoi').

Liik suri välja 17. sajandi viimasel veerandil liigse metsatustumise, sisse toodud bioinvasiooni ja arvatavasti ka küttimise tõttu.

Liik kuulub triibusesse Psittaculini ja võib lähedalt seotud olla rodriguese pruunpapagoiga.

Tal oli pea esisel selgepiiriline sulgedest hari, väga suur nokk, mis võimaldas purustada tugevaid seemneid, ja veidi kaheks hargnev saba. Täpne värvilisus on teadmata, tõenäoliselt oli tal sinine pea, hallikas või mustjas keha ja võib-olla punane nokk. Ta oli halb lendaja, kuid mitte lennuvõimetu.

Dimorfism oli suurem kui praegu elavatel papagoidel.