FANDOM

Tyrone Power Maureen O'Hara Black Swan 6

Maureen O'Hara koos Tyrone Poweriga filmi "The Black Swan" (1942) treileris

Maureen O'Hara (sündinud Maureen FitzSimons; 17 VIII 1920 Dublin – 24 X 2015 Boise, Idaho) oli Iiri-USA näitleja.

O'Hara töötas sageli koos lavastaja John Fordi ja kauaaegse sõbra John Wayne'iga. Tema esimene suurem rolli oli filmis "Jamaika võõrastemaja" ("Jamaica Inn"; 1939), mille lavastas Alfred Hitchcock. Samal aastal mängis ta filmis "Jumalaema kiriku kellamees|" Esmeraldat. 1941. aastal mängis ta John Fordi lavastatud filmis "Kui roheline on minu org" ("How Green Was My Valley"), mis võitis parima filmi Oscari.

Tema teised tuntumad osatäitmised olid filmides "The Black Swan" (1942) koos Tyrone Poweriga, "Sinbad, the Sailor" (1947) koos Douglas Fairbanks juunioriga ja "Rio Grande" (1950) koos John Wayne'iga ning "Vaikne mees" ("The Quiet Man"; 1952). O'Hara lõpetas filmikarjääri 1970. aastatel, kuid naasis ekraanile 1990. aastate alguses.

O'Hara oli punapea, kes oli tuntud raevukalt kirglike, kuid mõistlike kangelannade rollide poolest. Ta oli üks viimane Hollywoodi kuldse ajastu filmitäht. Teda ei esitatud kunagi Oscarile, kuid 2014. aastal anti talle elutöö Oscar. Tal on täht Hollywoodi kuulsuste alleel.

O'Hara oli abielus kolm korda ja tal oli üks laps.