FANDOM

Matthew Hopkins, Witch-finder. Wellcome L0000812

Matthew Hopkins (1837. aasta joonistus)

Matthew Hopkins (umbes 1620 – 12. august 1647) oli inglise nõiakütt, kes tegutses Inglise kodusõja ajal.

Nõiajaht sai alguse 1640. aastatel Inglismaa idaosas, kuna seal elas palju puritaane, kes nõudsid suuremat religioosset pühendumist.[1]

Hopkins hakkas nõiajahina tööle 1644. aastal. Peagi võttis ta endale peanõiaküti tiitli. Ta elas Manningtree külas. Kuna ta soovis, et temast lugu peetakse, kasvatas ta endale lühikese habeme ning kandis kõrge põhjaga kübarat, keepi ja kõrgeid ratsanikesaapad, mis andsid talle valitsusametniku välimuse. Hopkinsiga tegutses koos John Stearne. Kuna 1604. aasta Inglise nõiaseaduse järgi oli piinamine keelatud, pidid nad arvatavaid nõidu kas teolt tabama või neilt ülestunnistuse saama. Tabatud nõiad poodi üles.[1]

Hopkins pidas nõidale jahti kuni 1647. aastani. Ta lasi üles puua kokku umbes 300 inimest, mis moodustas üle 60% kõigist hukatud nõidadest.

Ta suri 12. augustil 1647 tuberkuloosi.

Ronald Bassett on kirjutanud Hopkinsi elul põhineva suures osas väljamõeldud romaani "Witchfinder General", mille põhjal valmis 1968. aastal Briti õudusfilm "Nõiakütt", kus nimiosas mängib Vincent Price.

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 Imeline ajalugu, juuni 2016, lk 99