FANDOM

Empress Mathilda

15. sajandi kujutis Matildast

Keisrinna Matilda (umbes 7. veebruar 1102 Sutton Courtenay, Oxfordshire – 10. september 1167 Rouen) oli Inglise trooninõudleja kodusõja (1135–1154) ajal.

Ta oli Henry I ja Šoti Matilda teine laps. Ta abiellus Saksamaal Saksa-Rooma riigi keisri Heinrich V.

1120 hukkus tema noorem vend William White Shipi laevaõnnetustes ja 1125 suri Heinrich V. Isa korraldusel abiellus Matilda Anjou krahvi Geoffroy V.

Henry I nimetas Matilda enne oma surma 1135 tema pärijaks, kuid Matilda ja Geoffroy olid silmitsi vastuseisus normanni parunitega ja trooni võttis selle asemel tema nõbu Stephen.

1139 saabus Matilda Inglismaale haarata jõuga troon. Lincolni lahingus 1141 Stephen vangistati ja viidi Bristoli, kuid Londoni rahvahulk takistas teda kroonimis katsel ja ta ei ole kunagi ametlikult olnud Inglismaa kuningannana.

Tema poolvend Gloucesteri krahv Robert (enne 1100–1147) vangistati ja Matilda vahetas ta Stepheni vastu. Arenes patiseis. 1148 naasis Matilda Normandiasse jättes tema vanema poja Henry II jätkamaks kampaaniat. Selle järel keskendus ta Normandia haldamisse ja andis oma pojale poliitilist. Ta töötas ulatuslikult kirikuga, asutas tsistertslaste kloostreid ja oli tuntud oma vagaduse poolest.

Ta maeti 1167 Notre-Dame du Beci kloostrisse.