FANDOM

Madeleine McCann, aged three and (age-progressed) nine

Vasakul: Madeleine McCann kolmeaastasena 2007. aastal. Paremal: Madeleine McCanni arvatav välimus 2012. aastal, mil ta oli üheksa-aastane

Kolmeaastane Briti tüdruk Madeleine Beth McCann (sündis 12. mail 2003 Leicesteris) jäi kadunuks 2007. aasta 3. mai õhtul Portugalis Algarve piirkonnas Praia da Luzis. Tegemist on ühe kõige kajastatuma kadumisjuhtumiga lähiajaloos. Madeleine McCanni saatus on siiani teadmata.

Madeleine oli kadumise ajal koos oma vanemate, Kate'i ja Gerry McCanniga, Portugalis puhkusel. Nendega olid veel koos McCannide perekonna kahe-aastased kaksikud ning perekonna sõbrad ja nende lapsed. Madeleine ja kaksikud olid kell 20.30 suvituskorteri esimesel korrusel magamas, mil nende vanemad sellest umbes 60 meetri kaugusel asuvas restoranis õhtustasid. Vanemad käisid lapsi kontrollimas kogu õhtu ajal, kuid kell 22.00 avastas Kate McCann, et Madeleine on kadunud. Vaatamata koheselt alustatud otsingutele ei suudetud teda ega tema leidmiseni viivat teavet leida. Kuigi Portugali politsei kahtlustas alguses röövimist, jõuti hiljem arvamuseni, et Madeleine oli korteris toimunud õnnetuses surma saanud ja tema vanemad oli selle varjanud. 2007. aasta septembris said McCannid ametlikult kahtlusalusteks, kuid 2008. aasta juulis suleti juhtum tõendite puudumise tõttu.

McCannid jätkasid uurimistegevust, palgates selleks eradetektiive. 2011. aastal avas Scotland Yard uurimiseks oma juurdluse, operatsiooni "Grange'i". Scotland Yard lähtus uurimises sellest, et Madeleine rööviti tõenäoliselt ettekavatsetud inimröövi käigus. 2013. aastal avaldas Scotland Yard pildid meestest, kes arvati olevat juhtumiga seotud ja kelle kohta oodati teavet, teiste seas ühe mehe kohta, keda oldi Madeleine'i kadumise õhtul nähtud süles ühte last ranna poole kandmas. Mõni aeg pärast seda avaldas Portugali politsei juhtumi uuesti. Operatsioon "Grange" lõpetati osaliselt 2015. aastal, kuid osad detektiivid on jätkanud Madeleine'i kadumise uurimist.

Välislingid Edit