FANDOM

Macrocybe
Macrocybe sp 96832
Tuvastamata liigist perekonna Macrocybe seened
Taksonoomia
Riik: Seened Fungi
Hõimkond: Kandseened Basidiomycota
Klass: Mittelehikseened Agaricomycetes
Selts: Lehikseened Agaricales
Sugukond: Heinikulised Tricholomataceae
Perekond: Macrocybe
Pegler & Lodge (1998)
Tüüpliik
Macrocybe titans
(H.E.Bigelow & Kimbr.) Pegler, Lodge & Nakasone (1998)

Macrocybe on heinikuliste sugukonda kuuluv seente perekond. Perekonda kuulub seitse troopilises vööndis kasvavat liiki.

Perekonna moodustasid 1998. aastal mükoloogid David Pegler ja Deborah Jean Lodge. Perekonda liigitati mitmed suured valgevärvusega troopilised liigid, mis kuulusid varem heiniku perekonda (Tricholoma). Perekonna teaduslik nimetus tuleneb vanakreekeelsetest sõnadest makros ('pikk') ja kube ('pea'). Perekond on lähedane võluheiniku perekonnaga (Calocybe).

Perekonda kuuluvad seened on kahvatu värvusega, lihavad ja kasvavad sageli suure kobarana surnud puidul. Seente kobar võib kaaluda kuni 30 kg. Seente kübar on kumer või lohkus, värvuselt kreemjas või kahvatut ookrikarva või hallikas. Macrocybe titans'i kübar võib olla kuni meetrilaiune. Jalg on silinderjas, ebemeline. Viljaliha on valge. Valged eosed on lainjad. Eospulber on valge. Spoorid on ringikujulised või ovaalsed ja alla 10 mikromeetri pikkused.

Liigid on saproobsed, kasvavad mädaneval surnud puidul üldiselt maapinnal. Liigi Macrocybe gigantea viljakehasid on leitud Indias Kerela osariigis kasvamas elevandisõnnikul. Liiki Macrocybe crassa on Tais kasvatatud hobusesõnnikul.

Mõned liigid on maitsvad söögiseened, mida troopilistel aladel tarbitakse. Patamonade rahvas Guyanas sööb ühte tuvastamata liiki seent. Kuigi seeni peetakse söödavateks, sisaldavad osad neist jälgi tsüaniidist, mistõttu vajavad nad enne tarbimist kupatamist.

Liigid ja levila Edit

Perekonda on paigutatu seitse liiki. Tüüpliik on Macrocybe titans.