FANDOM

Mackinaci saar on saar ja suvituspiirkond Michiganis. Saare pindala on 9,8 km². Asub Huroni järves Mackinaci väina idaosas Alam-Michigani ja Üle-Michigani poolsaare vahel. Enne eurooplaste tulekut 17. sajandil oli saarel Põhja-Ameerika indiaanlaste asula. Saar oli strateegiliseks asukohaks keset Suure järvistu karusnahakaubandust. Ameerika iseseisvussõjas rajasib britid ssarele Fort Mackinaci kindlustise. Seal toimus 1812. aasta sõja kaks lahingut.

19. sajandi lõpus sai Mackinaci saar populaarseks turismiatratksiooniks ja suvekolooniaks. 1875 nimetati saar selle pärandi ja loodusvarade kaitseks rahvuspargiks. Tegemist oli teise rahvuspargiga riigi pärast Yellowstone'i rahvuspargi loomist. 1895 nimetati rahvuspark ümber osariiklikuks pargiks ja see sai esimeseks omataoliseks Michiganis. Saarel on läbi viidud ulatuslikke taastamistöid, mille tulemuseks nimetati saar Rahvuslikuks Ajalooliseks Mälestusmärgiks. Saarel toimub arvukalt kultuuriüritusi. Saarel esineb lai arhitektuuristiilide mitmekesisus, sh viktoriaanlik Grand Hotel. Saarel on keelatud liikuda mootorsõidukitega alates 1898. aastast.