FANDOM

Pensacola Bay Bridge Ice

Jää ja lumi nähtuna Florida Teedeameti kaameral Pensacolas pärast 28. ja 29. jaanuaril 2014 esinenud tormi, kui suurem osa Florida Pannivardal esines kerget lumesadu

Ameerika Ühendriikide osariik Florida asub Põhja-Ameerikas Florida poolsaarel, millest suurem osa jääb lähistroopikasse ja kõige lõunapoolsem osa troopilisse kliimavöötmesse, mistõttu on lumi osariigis väga haruldane.

Tavaliselt esineb lumesadu ainult antitsüklonite korral, kui madalate õhutemperatuuride ja kuiva tuule korral võib atmosfääris temperatuur langeda alla 0 °C. Rohkem on levinud hall, mis tekib vähemalt 7 °C juures või vähemalt 2 meeetri kõrgusel merepinnast, pilvitu taeva ja alla 65% suhtelise õhuniiskuse korral. Enamasti saab lumesadu siis, kui polaarne jugavool liigub lõuna poole Texase kaudu Mehhiko lahte, külm front peatub seljuures riigi lõunaosas ja kaardub kirde poole.

Kuigi kerget lumesadu esineb Florida Pannivarda põhjaosas ja poolsaare põhjaosas peaaegu iga aasta järel, on suurem osa osariigist selline, kus keskmine maksimaalne lumesaju hulk on kuus null; teised sellised kohad on USA mandriosas veel Lõuna-Texas ja mitmed piirkonnad Californias.

Suurem osa teadatest lume kohta Floridas enne 1900. aastat pärineb Jacksonville'i ilmajaama kogutud andmetest, mistõttu on teiste kohtade kohta info vähene. Esimene teadaanne lume kohta pärineb 1774. aastast. Esimest korda olid Florida põhjaosas valged jõulud aastal 1989.