FANDOM

Muralla Catedral Lugo

Vaade Rooma-aegsetes müüridelt Lugole ja selle katedraalile

Flag of the City of Lugo, Spain (official).PNG
Lipp
Escudo de Lugo 3.png
Vapp
Spain location map.png
Red pog.png
Lugo
Lugo asukoht Hispaanias

Lugo on linn Hispaania loodeosas Galicia autonoomses piirkonnas, Lugo provintsi keskus. Lugo ja seda ümbritseva omavalitsusse elanike arv on 2017. aasta seisuga 97 995, millega on see elanike arvult Galicia neljas omavalitsus.

Lugo linn asub Minho jõe ääres 465 meetri kõrgusel merepinnast. Lugo omavalitsuse pindala on 329,78 km², millega on see Galicia suuruselt teine omavalitsus.

Lugos valitseb niiske mereline kliima, kuid teise klassifikatsiooni järgi võib linna kliima liigitada ka pehmeks vahemereliseks kliimaks. Asukoha tõttu Atlandi ookeani rannikust eemal on Lugo aastane sademete hulk 1084 mm võrreldes näiteks Rías Baixase ja Santiago de Compostela piirkonnaga märkimisväärselt väiksem. Keskmine õhutemperatuur jaanuaris on 6,2 °C ja juulis 18,5 °C. Suvel tõuseb õhutemperatuur üle 30 °C, kuid miinuskraade on registreeritud kõikidel kuudel oktoobrist maini. Lumesadu võib esineda keskmiselt kuuel päeval aastas.

Lugo asustasid arvatavasti keldid. Linn on saanud nime keltide valguse, vannete ja kunstide jumala Luguse järgi. Hiljem vallutas linna Paullus Fabius Maximus, kes andis sellele nimeks Lucus Augusti. Pärast seda okupeerisid linna veel sueebid, maurid ja normannid, enne kui Astuuria ja Leóni kuningas Alfonso III selle 10. sajandil vallutas.[1]

Lugo on ainus linn maailmas, mille kesklinna ümbritsevad 3. sajandist pärit täielikult säilinud Rooma-aegsed müürid, mille pikkus on 2117 meetrit. Kokku asetseb müüril 71 torni. Müürid võeti 2000. aastal UNESCO maailmapärandi nimistusse.

Teiste vaatamisväärsuste hulka kuulub 1273. aastal valminud romaani stiilis Lugo katedraal.

Tähtsamad majandusharud on teenindus, põllumajandus, metsatööstus ja masinatööstus.

Linnas tegutsevad korvpalliklubi CB Breogán, mis mängib Hispaania kõrgliigas, ja jalgpalliklubi CD Lugo, mis mängib Hispaania esiliigas.

Lugu sõpruslinnad on Dinan Prantsusmaal, Viana do Castelo Portugalis ja Qinhuangdao Hiinas.

Galerii Edit

ViitedEdit

  1. Lugo. Encyclopædia Britannica. Vaadatud 14.8.2018

Välislingid Edit