FANDOM

Morris-Luckyluke1

Esimene Lucky Luke'i ja Käbejala ilming koomiksis "Arizona 1880" (1946)

"Lucky Luke" on Belgia koomiksikunstniku Maurice De Bevere, paremini tuntud Morrise (1923–2001) ja Prantsuse koomiksikirjaniku René Goscinny kirjutatud (1926–1977) koomiks. Koomiksi tegevus toimub Ameerika Metsikus Läänes. Koomiksi peategelane kauboi Lucky Luke, keda tuntakse Metsiku Lääne kõige käbedama põmmutajana.

"Tintini seikluste" ja "Asterixi" kõrval on "Lucky Luke" Euroopa mandriosa üks populaarsemaid koomiksiraamatute seeriaid. "Lucky Luke" koomiksid on tõlgitud enam kui kahekümnesse keelde.

Morris lõi koomiksi 1946 ja joonistas seda kuni oma surmani. Esimene "Lucky Luke" koomiks, mis kandis pealkirja "Arizona 1880", ilmus Prantsuse-Belgia koomiksiajakirja "Spirou" väljaandes 7 XII 1946. Hiljem hakkas koostööd tegema ka Goscinny ja sellest alates alganud aega peetakse koomiksi kuldajaks. Esimene Goscinny koostööl valminud koomiks "Des rails sur la Prairie" ilmus "Spirou's" 25 VIII 1955. Pärast pikka aega "Spirou's" ilmunud koomiks hakkas ilmuma 1967 ajakirjas "Pilote", esimeseks looks oli "La Diligence", ning selle kirjastaks sai Dupuis asemel Dargaud.

Pärast Goscinny surma 1977 on koomiksit kirjutanud Vicq, Bob de Groot, Lo Hartog Van Banda jmt. "Lucky Luke" kõrval alustas Morris 1987 tegema eraldi koomiksit Rin Tin Tini paroodiast, jahikoerast Kloplop, kes oli "Lucky Luke'is" vangla valvekoer.

Pärast Morris' surma 2001 jätkas koomiksi joonistamist Prantsuse koomiksikunstnik Achdé (s. 1961) ja kirjutamist Laurent Gerra.

Koomiksis on esinenud mitmed tõelised isikud, nt Roy Bean, Buffalo Bill, Wyatt Earp, Abraham Lincoln, Belle Starr, Mark Twain, Annie Oakley, Jesse James, Billy the Kid jmt.