FANDOM

Relief map of Texas.png
Red pog.png
Lubbock
Lubbocki asukoht Texases
LubbockSkyline2013

Lubbocki kesklinn

TTU Education

Texase Tehnikaülikooli College of Education

Lubbock on linn USA-s Texase osariigis, Lubbocki maakonna halduskeskus. Linn paikneb osariigi kirdeosas Llano Estacado piirkonnas Amarillost 190 km kaugusel lõunas.

Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 252 506. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 229 573. See on elanike arvult osariigi 11. linn.

Lubbocki hüüdnimi on "Hub City".

Lubbock on asutatud 1876. aastal ja sai linnaõigused 1909. aastal. Aastal 1909 rajati Lubbocki ka raudteeühendus. Linn on saanud nime kolonel Thomas Saltus Lubbocki järgi. Linn hakkas kiiresti arenema pärast Teist maailmasõda. 1970. aasta mais tabas Lubbocki üks Texase ajaloo laastavamaid tornaadosid, mis jättis mitu tuhat inimest peavarjuta.[1]

1951. aasta augustis novembrini nähti Lubbocki kohal taevas valguslaike (tuntud kui Lubbocki tuled), mida peeti UFO-deks.[2]

Lubbockis valitseb poolkõrbeline kliima. Suved on kuumad, õhutemperatuur võib tõusta üle 40 °C. Talved on päikeselised ja võrdlemisi pehmed, kuid öösiti võib õhutemperatuur langeda alla nulli. Aastane keskmine sademete hulk on 485 mm. Lumesadu võib esineda peamiselt detsembrist veebruarini. Keskmine tuulekiirus on Lubbockis aastas 5,5 m/s, millega on see üks tuulisemaid linnu USA-s.[3] Kõrgeim mõõdetud õhutemperatuur Lubbockis on 46 °C, mis mõõdeti 27. juunil 1994. Madalaim temperatuur mõõdeti 8. veebruaril 1933, mil oli −27 °C külma.

Peamiseks majandusharuks on puuvillkasvatus.

Linnas asub 1923. aastal asutatud Texase Tehnikaülikool (Texas Tech University).

Linna teenindab Lubbock Preston Smithi rahvusvaheline lennujaam. Tähtsaim maantee on Interstate 27, mis ühendab linna Amarilloga.

Lubbocki sõpruslinn on Musashino (Jaapan).

Lubbockis on sündinud Buddy Holly.

Viited Edit

Välislingid Edit