FANDOM

Flag of Los Angeles, California.png
Lipp
Seal of Los Angeles.png
Pitsat
USA location map.png
Green pog.png
Los Angeles
Los Angelese asukoht USA-s

Los Angeles on linn USA-s California osariigis, elanike arvult New Yorgi järel USA teine linn. Elanike arv on 2019. aasta seisuga arvestuse järgi 3 979 576. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 3 792 621.

Linn asub enam kui 13 miljoni elanikuga Los Angelese linnastus, mis USA teine ja maailma üks suurimaid. Los Angeles on ka Los Angelese maakonna halduskeskus. Los Angeles maakond on suurima elanike arvuga ja suurima etnilise mitmekesisusega maakond riigis.

Ajalugu Edit

Los Angelese asutas 4. septembril 1781 Las Californiase kuberner Felipe de Neve. Pärast Mehhiko iseseisvussõda sai see 1821. aastal Mehhiko osaks. Ameerika-Mehhiko sõja lõppedes sõlmitud Guadalupe Hidalgo rahulepinguga läks Los Angelese ja ülejäänud California USA koosseisu. Los Angeles sai linnaõigused 4. aprillil 1850, viis kuud enne seda, kui California sai osariigiks.

Sport Edit

Los Angeleses on peetud 1932. ja 1984.. aasta suveolümpiamängud.

Los Angelesel on oma profiklubi Põhja-Ameerika kõigis viies suurimas profispordiliigas – Los Angelese linnastus tegutsevad ameerika jalgpalliklubid Los Angeles Chargers ja Los Angeles Rams, pesapalliklubid Los Angeles Dodgers ja Los Angeles Angels, korvpalliklubid Los Angeles Lakers ja Los Angeles Clippers, jäähokiklubi Los Angeles Kings ning jalgpalliklubid LA Galaxy ja Los Angeles FC. Lisaks baseerub linnas naiste korvpalli profiliiga WNBA klubi Los Angeles Sparks.

LA Skyline Mountains2

Los Angelese siluett, taustal San Gabrieli mäed