FANDOM

AFI's 100 Years...100 Movies
Northbynorthwest1

Filmiplakat

"Loodest põhja poole" (ka "Loode kaudu põhja"; originaalpealkiri "North by Northwest") on 1959. aasta USA spioonithriller. Tegu on Alfred Hitchcocki kõige meelelahutuslikuma filmiga. Filmi peaosades mängivad Cary Grant, Eva Marie Saint ja James Mason. Stsenaariumi kirjutas Ernest Lehman. Filmimuusika kirjutas Bernard Herrmann ning Saul Bassi loodud algustiitrid on filmiajaloo esimesed liikuvad tiitrid.

Film räägib mehest, keda eksikombel peetakse spiooniks ja siis lavastatakse ta süüdi veel ka mõrvas. Seejärel algab tõe selgitamiseks reis mööda Ameerikat.

Gary Grant kannab filmis kortsumatut, suurepäraselt istuvat halli ülikonda. Selle ülikonna tunnistas ajakiri GQ 2006. aastal filmiajaloo kõige olulisemaks ülikonnaks ja ka kõige rohkem moodi mõjutanud ülikonnaks.

Nagu Hitchcocki filmides on tavaks, siis teeb ta ka selles filmis episoodilise rolli. Nimelt algustiitrite lõpus kehastab ta meest, kes jääb bussist maha.

Film kandideeris kolmele Oscarile parima filmitöötluse, parima kunstnikutöö ja parima algupärase käsikirja kategoorias.

Filmi peetakse Hitchcocki üheks kõige olulisemaks filmiks ja seda on sageli loetud üheks kõigi aegade parimaks filmiks. Lisaks on seda nimetatud kõige esimeseks James Bondi filmiks. 1998. aastal valis Ameerika Filmiinstituut filmi kõigi aegade saja parima filmi seas (100 Years...100 Movies) 40. kohale. 2001. aastal paigutus "Loodest põhja poole" Ameerika Filmiinstituudi koostatud edetabelis 100 Years...100 Thrills neljandale kohale.[1]

Aastal 1995 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse.

Osatäitjad Edit

North by Northwest movie trailer screenshot (12)

Cary Grant filmis

  • Cary Grant – Roger Thornhill
  • Eva Marie Saint – Eve Kendall
  • James Mason – Phillip Vandamm
  • Jessie Royce Landis – Clara Thornhill
  • Leo G. Carroll – The Professor
  • Josephine Hutchinson – "Proua Townsend"
  • Philip Ober – Lester Townsend
  • Martin Landau – Leonard
  • Adam Williams – Valerian
  • Edward Platt – Victor Larrabee
  • Robert Ellenstein – Licht
  • Les Tremayne – oksonipidaja
  • Philip Coolidge – Dr. Cross
  • Patrick McVey – seersant Flamm
  • Edward Binns – kapten Junket
  • Ken Lynch – Charlie

Viited Edit

Välislingid Edit

AFI's 100 Years...100 Movies