FANDOM

Mumler (Lincoln)

Mary Todd Lincoln ja tema "kummitusabikaasa". Pildi autor vaimufotograaf William H. Mumler. Mumleri fotosid peetakse pettusteks

Lincolni kummitus on endise USA presidendi Abraham Lincolni kummitus Valges Majas, kes kummitab seal pärast surma.

Mitmed allikad väidavad, et Lincoln nägi unenäos oma surma paar päeva ette. Lincolni mõrvas John Wilkes Booth suurel reedel 14. aprillil 1865 Fordi teatris, kui ta oli vaatamas näidendit "Meie Ameerika onupoeg".

Teatatud ilmumised Edit

Abraham Lincoln on Valge Maja kuulsaim viirastus. Ühel USA fotograafi William H. Mumleri u 1869. aastal tehtud fotol on Mary Todd Lincoln koos oma "kummitusabikaasa" Abrahamiga. Abraham Lincolni ilmingut fotol peetakse juhuslikuks mitmekordseks valgustuseks.

32. presidendi Franklin D. Roosevelti abikaasa Eleanor Roosevelt on tunnistanud, et ei ole kunagi Lincolni kummitust näinud, kuid on öelnud, et ta on tundnud kummituse olemasolu terves Valges Majas. Roosevelt on öelnud ka, et perekonna šoti terjeri tõugu koer Fala on mõnikord põhjuseta haukunud; koer võis tunda Lincolni kummituse lähedust.

Kummituse kohalolekut on mitu korda tundnud 34. presidendi Dwight Eisenhoweri pressisekretär James Hagerty (1909–1981) ja esileedi Lady Bird Johnsoni pressisekretär Liz Carpenter (1920–2010).

Lincolni magamistoast väljaspool saalis on kuuldud Lincolni samme.

Mitu anonüümset pealtnägijat on väitnud, et nad on näinud Abrahm Lincolni varju, mis kõige tavalisemalt lamab Lincolni magamistoa voodis (magamistuba oli tema valitsusajal koosolekuruum). Osad on näinud Lincolni voodiserval istudes jalatseid jalga panemas. Üks kuulsamaid pealtnägijaid oli Eleanor Roosevelti sekretär Mary Eben, kes nägi Lincolni jalatseid jalga tõmbamas, mille peale ta kiljudes toast välja jooksis.

33. presidendi Harry Trumani õde Margaret Truman (1924–2008) on öelnud, et on kuulnud Lincolni magamistoa ukse taga seistes viirastuslikku koputamist ja, et ta uskus, et see oli Lincoln. President Truman on ise Lincolni magamistoas magades ärganud ukse taga koputuse peale.

Esimene, kes on tõendatavalt Lincolni vaimu näinud, oli esileedi Grace Coolidge (1879–1957), kes nägi Lincolni vaimu seismas Kollases ovaaltoas Potomaci jõge vaatamas.

Winston Churchill, Theodore Roosevelt ning Ronald Reagani esimene laps Maureen Reagan (1941–2001) ja tema abikaasa on kõik väitnud, et on näinud Valges Majas viirastuslikku Lincolni. Paljud Franklin Roosevelti valitsustöötajad on väitnud, et nad on näinud Lincolni vaimu ja üks Roosevelti isiklik toapoiss jooksis Valgest Majast välja karjudes, ta väitis, et nägi Lincolni kummitust.

Vahest kõige kuulsam intsident juhtus 1942. aastal, kui Madalmaade kuninganna Wilhelmina kuulis samme väljaspool tema Valge Maja magamistoast ja vastas koptusele uksele, ta nägi ainult pikk-kuubes Lincolni, kellel oli peas torukübar. Wilhelmina minestas otsekohe.

WILLIE

Willie Lincoln, kes suri Valges Majas oma isa ametis oleku ajal

Üks hiljutisemaid ilmumimisi tuli 1980. aastate alguses, kui Valgemaja töödejuhataja Tony Savoy tuli Valgesse Majja ja nägi Lincolni istumas trepi ülaosas toolil.

Abraham Lincoln ei ole ainus Lincolni kummitus, mida on Valges Majas nähtud. Abraham Lincolni üheteistkümne aastane poeg Willie Lincoln suri 20. veebruaril 1862 Valges Majas kõhutüüfuse. Willie Lincolni kummitust nägid esimesena 18. presidendi Ulysses S. Granti valitsustöötajad 1870. aastatel, kuid hiljutisemana 1960. aastatel, kui 36. presidendi Lyndon Johnsoni koolieas tütar Lynda Bird Johnson Robb (s. 1944) nägi kummitust ja väitis, et rääkis temaga.

Kirjandus Edit

Välislingid Edit