FANDOM

Carnal knowledge

Filmiplakat

"Lihahimu" ("Carnal Knowledge") on 1971. aasta USA film, draamakomöödia. Filmi lavastas Mike Nichols. Filmi stsenaariumi autor on Jules Feiffer. Filmi peaosades mängivad Jack Nicholson, Art Garfunkel, Ann-Margret ja Candice Bergen.

Film jälgib kahe sõbra Jonathani (Jack Nicholson) ja Sandy (Arthur Garfunkel) elu ja seksuaalseid suhteid üle 20 aasta alates 1940. aastate lõpust, mil nad on veel kolledžikaaslased. Film kujutab enamasti Jonathani ja Sandy omavahelisi dialooge, milles nad räägivad oma suhetest naistega.

Ingliskeelne fraas carnal knowledge on vananenud eufemism, mis viitab seksuaalsele vahekorrale.

Filmi käsikiri valmis algselt näidendina. Feiffer saatis selle Nicholsile, kes arvas, et see töötaks paremini filmina. Kuigi algne näidend ei jõudnud Broadwayle, etendati seda Californias Pasadena Playhouse'is, Texases Dallases ja Off-Broadway teatrites.[1]

Pärast esilinastumist tekitas küsimusi filmi ebamoraalsus. Paljud linnad olid keeldunud filmi reklaamimast.[1] 1972. aasta märtsis võeti film Georgias Albanys kavast maha kino juhatajat süüdistati "siivutu materjali" levitamises. Tema süüdistus toetas Georgia osariigi ülemkohus. Kohtuasi jõudis lõpuks USA ülemkohtusse, kus leiti, et filmis ei kujutata seksuaalselt käitumist ilmselgelt solvaval viisil, ja kino juhatajale määratud süüdistust ei rahuldatud.

Film pälvis kaks Kuldgloobuse nominatsiooni: Nicholson parima draamafilmi meespeaosatäitja kategoorias ja Garfunkel parima draamafilmi meeskõrvalosatäitja kategoorias. Lisaks pälvis rolli eest tunnustus Ann-Margret, kes sai parima naiskõrvalosatäitja Oscari nominatsiooni ja samas kategoorias New Yorgi kriitikute auhinna (New York Film Critics Circle Awards) nominatsiooni.[1]

Osatäitjad Edit

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 1,2 "Carnal Knowledge". afi.com. Vaadatud 21.8.2017

Kirjandus Edit

Välislingid Edit